چاپ تجهیزات روی پوست به وسیله گرافن امکان پذیر می شود

محققان با استفاده از گرافن ، ایده ساخت تجهیزات پوشیدنی و چاپی بر روی پوست را به واقعیت نزدیک می کنند .

به گزارش چاپ و نشر به نقل از مهر ، تجهیزات پوشیدنی به سرعت در حال نفوذ در جوامع هستند و اکنون محققان به این باور رسیده اند که گرافن به عنوان باریک ترین ، مستحکم ترین و رسانا ترین ماده جهان می تواند درهای جدیدی در این عرصه بگشاید.

محققان آینده نزدیکی را تصور می کنند که در آن تجهیزات هوشمند بدون نیاز به باتری به راحتی بر روی پوست چاپ می شوند . این دسته از فناوری ها آنچنان انعطاف پذیر هستند که می توان آن ها را با الیاف نیز در هم آمیخت و حتی از طریق چنین سیستم هایی ارتباط بی سیم با شبکه جهانی اینترنت برقرار کرد .

این ایده جاه طلبانه ای است که در ذهن محققانی همچون دکتر ژیران هو از دانشگاه منچستر وجود دارد . او بر روی پروژه ای کار می کند تا چنین ایده ای را به واقعیت تبدیل کند .

تا کنون وی و همکارانش موفق به طراحی و تولید ریرآنتنهایی با استفاده از گرافن شده اند . با استفاده از این تجهیزات خطوط انتقال و ارتباطی توسعه چشمگیری پیدا می کند .

محققان برای برسی اینکه آیا گرافن انتخاب خوب برای توسعه این دسته از فناوری هاست یا نه آزمایشات مختلفی انجام داده و حالا به این نتیجه رسیده اند که این ماده ارزشمند قابلیت رقابت با گرانترین ماده های مشابه در دنیا را دارد .

با استفاده از این ماده می توان تجهیزات پوشیدنی و قابل چاپی را ارائه کرد که دمای بدن ، وضعیت سلامتی ماهیچه ها و میزان رطوبت را به طرز هوشمندانه کنترل می کنند.

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱