پیوند موفقیت آمیز بینی حاصل از چاپ سه بعدی به صورت بیمار

پزشکان از پیوند موفقیت آمیز بینی که با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته بودند  ، به صورت یک بیمار 14 ساله خبر دادند .

به گزارش ایرنا این بیمار که بینی خود را بر اثر یک سانحه از دست داده بود ، اولین فرد در آمریکا است که یک بینی حاصل از چاپ سه بعدی دریافت کرده و به گفته پزشکان بیمارستان مونت سینای ، حس بویایی و چشایی اش را نیز  باز یافته است .

پزشکان بیمارستان مونت  سینای بینی را بر اساس نمونه های گرفته شده از اعضای خانواده بیمار از طریق چاپ سه بعدی تولید کردند و برای بازیابی تمامی عملکردهای بینی ، آن را مطابق چهره و نیاز های عروق خونی  بیمار تغییر دادند.

دکتر نال داگان که هدایت این جراحی را بر عهده داشت ، گفت : روند طی شده شبیه پیوند بینی است . این رویه می تواند موفقیتی در بازسازی چهره به شمار رود زیرا بیمار هرگز نباید درگیر مسائل همیشگی پیوند مانند پس زدن عضو و یا درمان های  مادام العمر سرکوب کننده ایمنی باشد .

فرآیند پیوند بینی جدید در اوایل سال 2015 آغاز شد و در این سال  ، اولین جراحی روی صورت بیمار صورت گرفت ؛ در جریان این عمل جراحی پزشکان گسترش دهنده هایی را در زیر بقایای پوست بینی وی گذاشتند تا فضا به اندازه ی کافی در زیر پوست این بیمار برای پیوند یک بینی  جدید ایجاد شود .

پزشکان بینی جدید را از طریق فناوری چاپ سه بعدی  و با استفاده از الگوهای خانوادگی بیمار درست کردند و با خصیصه های چهره وی منطبق کردند . سپس پزشکان در ماه ژوئن در جریان یک عمل جراحی دیگر که 16 ساعت به طول انجامید ، بافت و رگ های خونی را از ران بیمار گرفتند ، مقدار زیادی از بافت سوخته را از صورت وی برداشتند ، بینی جدید را گذاشتند  و سپس پوست اطراف این پیوند را بازسازی کردند .

در جریان چهار عمل جراحی و آزمایشات پیگیری دیگر ، حس های بویایی و چشایی بیمار بازگشت . این پیوند دائمی و انعطاف پذیر است و نیازی به تعویض آن نخواهد بود.

پزشکان امیدوارند که این روش گزینه قابل دوامی برای سایر بیماران مبتلا به ناهنجاری های شدید چهره باشد که نیاز به جراحی ترمیمی دارند .

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱