براستی چاپ ورقی در حال کمرنگ شدن است ؟

طی سال های اخیر ، صحبت هایی درباره کاهش استفاده از ماشین های با تغذیه ورقی به گوش میخورد اما فعالان صنعت چاپ دیدگاهی کاملا متفاوت دارند . به منظور روشن شدن حقیقت ، به سراغ کمپانی هایه برگ بزرگترین سازنده ماشین آلات چاپ در سطح بین المللی رفته وRay Fagan مدیر تولید و کارشناس فروش این کمپانی (شعبه مستقر در کانادا) دعوت شد تا چاپ با تغذیه ورقی را با چاپ دیجیتال مقایسه نماید.

Ray Fagan صحبت خود را بدین صورت آغاز می کند :

اگر بگوییم چاپ تغذیه ورقی ، پدیده ای رو به رشد و درحال توسعه است ، تقریبا حرف غیر منطقی زده ایم چرا که چنین وضعیتی وجود خارجی ندارد . با این حال ، هنوز در برخی مناطق بازار های پر رونقی برای تغذیه ورقی وجود دارد . در این بازار ها ، چاپ افست تغذیه ورقی به عنوان کارآمدترین و مؤثر ترین شیوه برای چاپ در تیراژ بالا (volume printing) مورد استفاده قرار میگیرد .

بازدید از صد ها چاپخانه در سراسر کانادا گواهی است بر این ادعا که یک چاپخانه دار موفق هر 2 شیوه (چاپ تغذیه ورقی / چاپ دیجیتال) استفاده می کند . در حقیقت فعالان چاپ تغذیه ورقی توانسته اند گام هایی اساسی در راستای کاهش بازده زمانی (مرحله) آماده سازی برداشته و در نتیجه قادر باشد با افست هایی که مراحل اجرایی (و آماده سازی) کوتاهتری دارند رقابت کنند.

(برای مثال Auto plate و Control In press با بکارگیری تکنولوژی های جدید این بازه زمانی را به 5 دقیقه کاهش داده اند.) در صورتی که تلاش هایی در راستای ادغام بعضی از مراحل روند کار صورت گیرد ، چاپخانه دار ها میتوانند کاهش قابل توجهی در میزان ضایعات ورقی را مشاهده نمایند . برای مثال ، نگاهی داشته باشیم بر میزان فروش ماشین ورقی Heidelberg در سه سال گذشته (سال هایی که برخی آن را بازه زمانی کاهش استفاده از تغذیه ورقی دانسته اند.)

ظرف سه سال گذشته Heidelberg ، 35 دستگاه (ماشین) چاپ تغذیه ورقی را توسط کشتی ارسال کرد . اگرچه این تعداد ذکر شده بسیار با ارزش خواهد بود .

به عبارت دیگر ، همان 35 دستگاه (ماشین) چاپ برابری میکند با 65 یا 70 ماشین در سال های اخیر .

بنابراین ، اگرچه ممکن است تعداد ماشین آلات چاپ در کمپانی های چاپ موفق به اندازه سابق نباشد . اما کارایی (بازدهی) این دستگاه ها افزایش یافته است . یعنی مثلا 5 دستگاه چاپ (امروز) ممکن است از نظر کیفیت و سرعت کار 10 تا دستگاه چاپ قدیمی را انجام دهند .

 

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱