چگونه چاپ سابلیمیشن را پررنگ تر و جذاب تر کنیم؟

برای داشتن چاپ سابلیمیشن پررنگ تر و جذاب تر و همچنین کیفیت چاپ بالا تر نکات مهمی باید در نظر داشته باشید که در ادامه مفصل شرح خواهیم داد. با افزایش حضور محصولات چاپ پارچه در بازار که برای بسیاری از مشاغل مختلف تولید می شود، تقاضا برای روش های ابتکاری برای چاپ آن ها به شدت افزایش یافته است. در اینجاست که چاپ سابلیمیشن باید وارد بازار شود. نکته جالب در مورد این فرآیند عدم وجود برجستگی در پارچه ی چاپ شده است. از آنجا که این روش الیاف سفید را می گیرد و از طریق گرما و فشار آن را رنگ می کند و به بافت آن نفوذ می کند، هیچ جوهر باقی مانده ای برای ایجاد بافت روی سطح کار یا جلوگیری از جریان هوا روی سطح وجود ندارد. بسیاری از تیم های ورزشی به سمت لباس های متعالی برای لباس های تمرینی و لباس فرم حرکت کرده اند زیرا این لباس تمام خصوصیات خشکی پوست را که یک لباس چاپ نشده دارد، حفظ می کنند، به علاوه رنگارنگ تر است و چاپ جذاب تری دارد.

 

عملکرد تولید محصول با چاپ سابلیمیشن 

+ اندازه کار های برای چاپ در رایانه توسط نرم افزار های مخصوص تنظیم و اندازه شده است.
+ سپس طرح با استفاده از چاپگر جوهر افشان که با جوهرهای سابلیمیشن پر شده است، به عنوان یک تصویر آینه ای روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می شود.
+ سپس این جوهرها در پوشش روی کاغذ یا به اصطلاح کوتینک موجود در کاغذ گیر می کند.
+ در مرحله بعدی، کاغذ دارای جوهر سابلیمیشن با منطقه محصولی که قرار است چاپ شود، تراز می شود. در مورد لباس، پیراهن یا به عنوان تکه های پارچه قبل از اینکه به هم دوخته شود چاپ می شود، یا چاپ روی یک تی شرت کاملا دوخته شده اعمال می شود و این موضوع بستگاه به دستگاه انتخابی شما و عرض آن دارد.

+ اگر لباس قبل از دوختن چاپ شده باشد، به احتمال زیاد از تصویر و چاپ بسیار بزرگ تری استفاده خواهد شد. در نتیجه ، برای ایجاد قطعه پارچه ای برای جلو و پشت پیراهن، به یک پرس حرارتی بسیار بزرگ تر نیاز خواهد بود. اغلب برای صرفه جویی در مراحل، آستین ها به طور هم زمان انجام می شوند.

+ لباس و چاپ تراز شده سپس در دما و فشار مناسب فشار داده می شوند تا جوهر جامد روی کوتینگ موجود در کاغذ به گازی تبدیل شود که می تواند به الیاف پارچه نفوذ کند.
+ پس از اتمام پرس حرارت ، کاغذ از پارچه یا لباس جدا شده و محصول چاپ شده آماده پوشیدن می شود. (در بعضی موارد ، ممکن است یک محصول تصعید شده به گرما یا مراحل اضافی مثل پرس دوباره در دفعات متعدد و یا با دمای بالا تر نیاز داشته باشد تا رنگ به درستی تنظیم شود تا در شستشو از بین نرود).

این فرآیند تقریباً همیشه روی لباس پلی استر انجام می شود زیرا بهترین پارچه برای جذب رنگ به الیاف است. برخی از لباس ها هستند که دارای پایه پنبه ای با پوشش پلی استر یا الیاف پلی الیافی هستند که در پنبه بافته شده اند و به چاپگرها گزینه های بیشتری می دهند ، اما سطح مطلوب برای تصعید لباس پوششی است که فرآیند رنگ آمیزی توسط گاز به بهترین شکل انجام بگیرد پلی استر است.

با فرض اینکه با مراحل اولیه کار راحت است و ایده روشنی از انواع لباس هایی که می توانید روی آن ها چاپ انجام دهید، در نظر گرفتن چند نکته سریع برای چاپ هرچه بهتر چاپ های شما مفید است:
* یادگیری با کیفیت تر کردن جوهر سابلیمیشن
* تنظیم طراحی شما متناسب با محصولات
* استفاده از ماهیت سابلیمیشن در طراحی های شما
* درک چاپ های outsourcing در مقابل چاپ هایی که داخل خانه انجام می شود.


چگونه کیفیت جوهر سابلیمیشن را بالا ببریم؟

برای چاپگرهایی که ممکن است برای اولین بار سابلیمیشن انجام دهند ، درک نحوه تنظیم رنگ در طی فرآیند بسیار مهم است. وقتی رنگ از طریق الیاف جذب می شود ، همیشه تمایل به اشباع اضافی و تغییر رنگ های دیگر وجود دارد. تغییر جزئی در میزان روشنایی پارچه که تصعید می شود نیز می تواند بر محصول نهایی تأثیر بگذارد. واقعیت این است که رنگ سفید تقریبا هرگز سفید سفید نیست. رنگ سفید موجود در پارچه کمی آبی یا سرخابی یا حتی سبز خواهد بود. کمی رنگ به سطح سفید شما می تواند در یک چاپ تصعید ظریف ظاهر شود و باعث شود رنگ های روشن شما مطابق با تمایل آن ها کمی تغییر کند.

به همین دلیل است که چاپ سابلیمیشن غالبا روشن تر و با رنگ های غنی تر ایجاد می شوند زیرا پس از انجام فرآیند، تغییرات کمتری نشان می دهد. نکته اصلی این است که قبل از انجام مراحل تولید، کمی وقت بگذارید و دستگاه چاپگر خود را به درستی پروفایل کنید. غالبا کسانی که کار چاپ انجام می دهند نمی خواهد وقت و هزینه خود را برای این کار صرف کند زیرا جوهرهای سابلیمیشن ارزان نیستند، اما اگر یک پروفایل سازی درست و دقیق توسط کارشناسان حرفه ای برای چاپگر شما انجام شود می توانید مشکلات احتمالی زیادی را به طور کامل حذف کنید و به عنوان استانداردی برای مقایسه چاپ شما در زمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱