چرا به دستگاه لمینیت نیاز داریم؟

چرا به دستگاه لمینیت نیاز داریم؟

چرا به دستگاه لمینیت نیاز داریم؟

به عبارت ساده برای محافظت از چیزی که چاپ کردیم یا افزایش طول عمر چیزی که چاپ کردیم مناسب است. تقریبا همه ی فرم های چاپگرهای جوهر افشان نیاز به فیلم و لمینیت کردن برای طول عمر بیشتر دارند..بله! حتی چاپگرهای جوهر افشان پایه سالونت هم به لمینیت نیاز دارند.

دستگاه های چاپ لارج فرمت پایه سالونت بعد از عملیات چاپ نیاز به لمینیت کردن دارند در غیر این صورت در محیط بیرون تا دو سال دوام می آورند ولی برای رسیدن به حداکثر ماندگاری ممکن، نیاز به لمینیت کردن دارند.

دستگاه های لارج فرمت پایه آب، بیشتر از جوهرهای پایه سالونت تمایل به آسیب دیدن دارند. رطوبت و نم یکی از مشکلات بزرگ برای چاپگرهای پایه آب هستند. آیا تابحال دیده اید که چه اتفاقی برای مدیاهای چاپ براق که زیر شیشه و... که لمینیت نشده اند افتاده است؟ این خوب نیست که ببینیم یک چاپ زیبا زیر یک شیشه یا پلاستیگ گیر کرده باشد. اما وجود دارند مدیاهایی که در برابر آب مقاوم هستند که می توانند بعضی از مشکلات را حل کنند اما یک علامت یا لکه روی چاپ به جای بگذارند.

به خاطر داشته باشید که اطلاع دادن به مشتری که برای نگه داری از مدیایی که چاپ کرده چه کاری انجام دهد، برعهده شماست.چون امکان این که مصرف کنندگان از جزییات چاپ باخیر نباشند،وجود دارد.

شما باید به مشتری برای گرفتن تصمیم درست برای مدیایی که چاپ شده کمک کنید. مثلا آیا برای indoor یا outdoor استفاده می شود؟برای مدت یک روز به آن مدیا احتیاج دارد؟ مشتری باید به شما اعتماد کند که آیا مدیا به لمینیت نیاز دارد یا خیر.

مدت زمان ماندگاری مدیا ی چاپ شده در صنعت چاپ دیجیتال موضوع مهمی است. من بشخصه تعدادی پرینت 10 ساله دارم که با چاپگرهای دیجیتال و لمینیت گرم 5mil با جوهر دای، چاپ شده است. و جالب توجه این است که کیفیت و ظاهرش به خوبی روز اول می باشد البته ناگفته نماند که این پرینت ها در معرض آفتاب یا شرایط بد آب و هوایی نبوده است.

لمینیتورها در ابعاد و اندازه های مختلفی می باشند. اندازه ی عرض آن می تواند به اندازه یک کارت شناسایی تا 80 باشد. هرنوع و اندازه ی لمینیتور اهداف خاصی را دارند. بعضی از آن ها به صورت چندکاره طراحی شده اند و بعضی دیگر فقط یک کار انجام می دهند.

رایج ترین نوع لمینیتور به (Pouch laminator) مشهور هستند که بیشتردر دفاتر فنی که خدمات لمینیت را انجام می دهند مورد استفاده می باشد.این لمینیتورها نسبتا ارزان هستند و توانایی لمینیت کردن 11*77(اندازه معین) را دارد.

نوع دیگر لمینیتور(roll laminator) هستند. این نوع از دستگاه ها از رول ها برای لمینیت استفاده می کنند که این رول ها بین دو رول سیلیکونی یا لاستیک قرارمی گیرند.اندازه ی لمینیتور میتواندمتفاوت  بین 12 تا  80 در عرض باشند.

نوع لمینیت کردن دراین دستگاه ها متفاوت می باشد.(گرم) (سرد).لمینیت گرم این مزیت را دارد که می تواند به صورت سرد هم استفاده شود ولی لمینیت سرد فقط به صورت سرد کار را انجام می دهد.

دستگاه لمینیت گرم توانایی گرم کردن رول یا رول ها را تا 40 درجه دارد.این رول های گرم،چسب را تحریک می کند.این دستگاه ها با گرم نکردن رول ها به صورت سرد هم لمینیت می کنند.یکی از مزیت هایی که دارد این است که هم رول بالا و هم رول پایین گرم می شوند .دستگاه های لمینیت به طور گسترده ای در چاپ های دیجیتال کاربرد دارد .آیا از قرار دادن کاغذ های ترنسفر روی مدیا خسته شده اید؟سعی کنید از دستگاه لمینیت برای این کار استفاده کنید و مدت زمان کاری خود را به حداقل برسانید.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱