هفت نکته کلیدی در چاپ سابلیمیشن

هفت نکته کلیدی در چاپ سابلیمیشن

اگر می‌خواهید  چاپ سابلیمیشن را شروع کنید  یا اینکه قبلا این شغل را داشته‌اید، راه حل های ساده می تواند مشکلات بزرگ شما را برطرف کند. دستگاه چاپ پارچه یکی از محصولات شرکت نوین تاک می باشد که در صنایع بسیاری کاربرد دارد. یکی از اصلی ترین کاربردهای چاپ سابلیمیشن هم برای چاپ پارچه مانند چاپ روی تیشرت و ... می باشد. 

 

۱ـ خرید تجهیزات صحیح

خرید تجهیزات صحیح

 

چاپ سابلیمیشن بدلیل ارزان بودن یک فرصت جذاب و تجهیزات مورد نیازآن اعم از یک دستگاه پلاتر، جوهر، کاغذ و یک دستگاه پرس حرارتی یا کلندراست.
دستگاه‌های چاپ سابلیمیشن نوین‌تاک یک بسته ی کامل برای کسانی است که تازه به این بازار وارد شده‌اند. راه‌اندازی این سیستم بسیارراحت و برای کار با تیراژ بالا یا متوسط بسیار مناسب است و شما می‌تواند خدمات خیلی خوبی در زمینه‌ی چاپ ارائه دهید. جوهرهای سابلیمیشن شرکت نوین تاک به گونه‌ای ترکیب شده است که حالت ژلاتینی دارد و از خشک شدگی رنگ درون نازلهای هد جلوگیری می‌کند.
در کنار یک پرینتر خوب، یک دستگاه پرس حرارتی با کیفیت لازم است. ثبات، فشار و دما از عواملی هستند که پروسه‌ی چاپ سابلیمیشن را به یک چاپ خوب یا بد تبدیل می‌کند.

 

۲- لوازم جانبی سابلیمیشن

 

لوازم جانبی سابلیمیشن

 

برای رسیدن به یک نتیجه‌ی درست در چاپ های سابلیمیشن،باید دستکش‌های مقاوم در برابر حرارت داشته باشید تا هنگامی که کاغذ یا پارچه را جا به جا می‌کنید از دست شما محافظت کند.

 

۳-برنامه‌ریزی برای آزمون و خطا و نمونه گیری

چاپ سابلیمیشن ممکن است گاهی فریبنده باشد و مشکلات جدید می‌تواند نمایان و اوضاع را در آخرین لحظه از کنترل خارج می کند. اگر یک سفارش عمده دریافت کردید که یک ماه برای تحویل آن فرصت داشتید می بایست به نکات زیر توجه نماید.
- استفاده از پارچه های مازاد برای انجام آزمون و خطای پیش از چاپ
-چیدمان صحیح فایل‌های چاپی در نرم‌افزارهای طراحی برای جلوگیری از هدر رفت مواد مصرفی (کاغذ، جوهر،...)
-زمان‌بندی درست استفاده از ملزومات
-در نظر گرفتن تعطیلات به دلیل تغییر موجودی انبارها در طول تعطیلات

 

۴- دانش طراحی چاپ سابلیمیشن

وقتی در مورد طراحی و چاپ پارچه صحبت می‌کنیم، نرم‌افزارهایPhotoshop، Corel و Illustrator و نرم‌افزارهای مشابه به ذهن خطور می‌کند. بسیارمهم است که بدانید چطور یک فایل را برش بزنیم و بزرگ و کوچک کنیم بدون اینکه به جزئیات اصلی فایل آسیب برسد و اینکه بدانید زمانی که برای چاپ روی پارچه طراحی انجام می‌دهیم و باید دانشی افزون نسبت به چاپ های دیگر داشته باشیم. بهترین روش برای چاپ پارچه بصورت سابلیمیشن ،طراحی بر اساس فضای رنگ LAB است بطوریکه بتوان فام‌های اصلی رنگی مانند رنگ سیاه را همانطور که هست و در ذهن مشتری وجود دارد تحویل داد.
یکی از معضلات چاپ پارچه تغییر رنگ به ویژه رنگ سیاه است که گرایش آن به رنگ سبزیا قرمز است که با دانستن نکات کاربردی در نرم افزارهای طراحی و چاپ این مشکل به راحتی قابل حل است.

 

۵ـ ببینید چطور دیگران این کار را انجام می دهند.

 

یادگیری سابلیمیشن

 

هیچ تردستی و ترفند خاصی در چاپ سابلیمیشن (دستگاه چاپ بنر) وجود ندارد. یکی از بهترین راه‌های دانش افزایی در این زمینه،جستجوی اینترنتی درYouTube، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. مثلا در مورد اینکه چگونه یک کاغذ چاپ شده روی پارچه را پرس کنیم؟

 

۶ـ دما، فشار و رطوبت

 

تاثیر دما و رطوبت در سابلیمیشن

 

اگر با این مشکل مواجه شده اید که در مرحله‌ی انتقال محو شد‌گی، سوختگی و یا زیادی روشن و یا لکه در چاپ پدیدار شده است، این ۳ عامل بسیار مهم را بررسی کنید: دما، فشار و رطوبت.
دمای بسیار زیاد و یا بسیار کم مشکل‌ساز است وفشار زیاد و فشار کم بر لایه‌ها اثر می‌گذارد. دمای نامناسب در پرس نیز یک مشکل است که نتیجه‌ی آن نمایان شدن نقاط بسیار ریز در طرح چاپ شده است، بخش‌هایی از لایه کاملا تصعید میشود و بخش‌هایی از آن باقی می‌ماند. این یک ایده‌ی خوب برای آزمایش درجه حرارت و لوله‌های حرارتی می‌باشد که هرکدام از آن‌ها دما را در سطح حرارتی پرس مشخص می‌کند. اگر هر گونه ناسازگاری در دما و نقاط سرد وجود داشته باشد بهترین راه تماس با کارخانه‌ی سازنده‌ی دستگاه پرس است.
فشار نیز به همان اندازه مهم است و بعضی اوقات یک انتقال ناهموار میتواند به سادگی با افزایش فشار درست شود. برای دستگاه پرس ممکن است که یک فشار ناهموار وارد کند و در این هنگام نمایندگی فروش میتواند با تماس تلفنی به شما کمک کند که چطور دستگاه پرس خود را کالیبره کنید و دستیاران بیشتری را برای حل مشکل شما بفرستد.
اگر همه ی این موارد را بررسی کردید، درصد رطوبت می تواند نقش مهمی در سابلیمیشن در وجود یا عدم وجود دانه های ناخواسته روی آن داشته باشد. رطوبت می‌تواند نقاط صاف را بپوشاند و می‌تواند به عنوان مانع بین سطح و جوهر در حال نفوذ عمل کند. این مرحله معمولا در لیست دستورالعمل استفاده ازدستگاه های پرس حرارتی و کلندرها نباشد اما پیش پرس کردن پارچه (برای ۵ تا ۱۰ ثانیه در دمای بالا و فشارکم) که به رطوبت اجازه‌ی خروج و صاف کردن سطح را می‌دهد بسیار اثربخش خواهد بود. برای پوشش سطوحی مثل تخته‌های MDF مرحله پیش پرس قبل از پرس اصلی از دو طرف ضروری است.

 

۷ـ آزمایش

مهم نیست که چقدر در حوزه‌ی سابلیمیشن فعالیت داشته‌اید، متغییرها دائم در حال تغییرند و حتی گاهی این تغییرات یک شبه اتفاق می‌افتند.حرارت ممکن است ناگهان به آن دمایی که نمایشگر دیجیتال نشان می دهد م نرسیده باشد و یا ممکن است فشاری را که با آن دو سال بدون مشکل با آن کار می‌کرد تغییر کند. این‌ها مواردی هستند که ممکن است در طول یک مدت زمان طولانی و به آرامی اتفاق بیوفتد و هیچ‌گونه هشداری را در دستگاه نمایش ندهند که مجددا با تنظیمات باید به حالت اولیه هنگام نصب برگردد.
خوشبختانه شما به یک تن مورد اضافی برای امتحان نیاز ندارید، تکه پارچه های مازاد می‌تواند چند بار برای تست در پرس و کلندر مورد استفتده قرار گیرد. هررنگی که جدیدا کمرنگ چاپ شده است ساده‌ترین راه امتحان استفاده از نوارهای باریک سیاه است (بین چندین رنگ اولیه ممکن است) که در دستگاه پرس قرار داده شود. رنگ مشکی تحت فشار زیاد قهوه‌ای به نظر می‌رسد و تحت فشار کم طوسی به نظر می‌رسد. پس این روش تقریبا راه خوبی برای فهمیدن ترکیبات دما، زمان و فشار است. این یک تمرین بد است که یک طرح کلی را درموارد نهایی امتحان کنیم و فقط امیدوار باشیم که درست کار کند.این معمولا باعث هدر رفت کاغذ، رنگ ،پارچه و از همه مهمتر اتلاف وقت میشود.
برای به دست آوردن یک سیاه خالص ، یک جدول رنگ CMYK و پرس کردن آن به مواردی که ممکن است فروش زیاد داشته باشد را پیشنهاد می‌دهیم که باعث می‌شود شما رنگ دقیق را بدست آورید.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱