هد اپسونdx5

هد اپسونdx5

هد اپسونdx5  (نسل پنجم تکنولوژی piezo-electronic) سازگار با انواع جوهرهایDye,pigment,uv,sublimation,solvent,Eco-solvent می باشد و دارای رزولیشن 1440dpi و 8ردیف نازل که در هر ردیف 180 نازل وجود دارد. این هد دارای تکنولوژی کنترل قطعات یا variable dot است که می توان در چاپگرهای 4 یا 8 رنگ استفاده کرد و دارای حداقل سایز پاشش 1.5  پیکولیتر و حداکثر 21پیکولیتر می باشد. فرکانس پاشش در این هد 8khz است.این هد ها نسل جدیدی از هدهای Epson هستند که دارای سرعت و رزولیشن بالا می باشند.



هدهای Dx5   وDx7 معمولا به هد های اکوسالونت مشهور هستند که دارای پیکولیتر پایینی هستند یعنی پاشش جوهر در این هدها بسیار ظریف است که در این صورت رزولیشین بالاتری دارند.

در قسمت بالای هد های dx5،8 عدد سوزن در یک ردیف قرار دارند که در مدل dx7 این هشت عدد نازل در دو ردیف چهار تایی می باشند.

از نظر کد گذاری این هد ها را می توان به انواع F186000 که با جوهرهای (solvent-based,water-based)  سازگار است و F86000 ,F87000 و F18000(جوهر سابلیمیشن) تقسیم کرد.

هدdx7  هم باانواع جوهر ها سازگار است و از تکنولوژی هدPiezo استفاده میکند که به دلیل اصلاحات داخلی و نازل های 4.2pl باعث شده که سرعت بالاتری نسبت به dx5 داشته باشد.

از آن جایی که Epson هد های خود را رمز گذاری کرده است،به همین دلیل دو نسخه از هد Dx5/7 وجود دارد:

1.هد رمزگذاری نشده(گران)

که به صورت مستقیم می تواند روی چاپگرهای لارج فرمت استفاده شود.

2.هد رمزگذاری شده(ارزان)

اگر به طورمستقیم در چاپگر استفاده شود،خطا می دهد که شرکت Epson با استفاده از chip-board را ساخته ایم که برای هد های رمزگذاری شده کاربرد دارد که یک کامپیوتر برای  هرهد استفاده می شود که این روش بیشتر برای پرینتر های A-starjet کاربرد دارد.

ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا اپسون هد های خود را رمزگذاری کرده است:شرکت های چینی و عموم مردم به علت گران بودن هد اپسون،شروع به خرید پرینتر های کوچکی که قادر به چاپ 40 تا 60سانتی متر  با هد اپسون بودند را کردند ،و سپس بدون اینکه از خود پرینتر استفاده ای داشته باشند،از هد آن به طور جداگانه استفاده می کردند، به این دلیل که قیمت لحاظ شده در پرینتر از خرید هد به تنهایی، ارزان تر بود،پس از آن که Epson متوجه این موضوع شد،با استفاده از chip- board هد های خود را رمزگذاری کرد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱