نحوه شستشوی دستگاه چاپ یا پرینتر

از آنجا که قطعات داخل دستگاه چاپ از پیچیدگی بیشتری برخوردار است، حتی پاک کردن معمولی یا روغن کاری معمولی نیز ممکن است تأثیر کمی بر کیفیت چاپ داشته باشد، بنابراین با توجه به تجربه من، تمیز کردن داخلی باید بسیار دقیق و با مراقبت انجام شود، قسمت هایی که در ادامه ذکر شده اند می توانند برای شما مرجع خوبی برای پاکسازی بهتر دستگاه باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه چاپ یا پرینتر

دستگاه محافظ تونر کارتریج های چاپگر دارای چند لایه هستند و نقش آنها جذب تونر اضافی در سیستم درام است که کاغذ را منتقل می کند. کاربر می تواند آن را از دستگاه خارج کرده و به روش دستی تمیز کند. به طور معمول، یک واشر جدید نیز در کارتریج جدید گنجانده می شود.

Paper Feeder Drum ها قسمت انتقال دستگاه چاپ هستند، کاغذ را از شکاف رد کننده ی کاغذ به داخل چاپگر می کشانند، اما در این روند، روغن و گرد و غبار آلوده کاغذ نیز بر روی درام رسوب می کند، مدت طولانی بدون تمیز کردن منجر می شود به گیرهای کاغذ و خطاهای تحویل کاغذ، که بیشتر در معرض خرابی در چاپگر است. در اینجا، ما می توانیم این رسوبات را با یک هنگ پنبه ای یا پارچه مرطوب که در الکل خیس شده است، تمیز کنیم.
علاوه بر این، در برخی از تجهیزات دفتری و اداری فروشگاه لوازم حرفه ای دارای تمیز کننده مخصوص درام است.


- سیم کرونال

بارش گرد و غبار می تواند بر کارایی استفاده از الکترواستاتیک تأثیر بگذارد (به خصوص برای برخی از چاپگرهای لیزری به سبک قدیمی، که تأثیر ویژه ای دارند).

درگاه تهویه مانند داخل رایانه، بسیاری از دستگاه چاپ های لیزری دارای فن های داخلی نیز هستند و کار در طول سال می تواند توسط گرد و غبار و خاک مسدود شود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که تیغه های دریچه ها و فن ها به طور منظم تمیز می شوند تا هوا در داخل چاپگر جریان داشته باشد.

سر دستگاه چاپ به طور دوره ای مسدود می شود زیرا مقدار کمی جوهر یا گرد و غبار در آن خشک می شود و در نازل جمع می شود. چاپ های ضعیف یا لکه دار همگی از علائم گرفتگی هستند اما با یک تمیز کردن ساده می توان کارتریج های جوهر HP را دوباره به کار انداخت. سر چاپ به دلیل استفاده نادر از کارتریج مسدود می شود. اگر مرتباً چند هفته با دستگاه چاپ نزنید، کارتریج های شما در نهایت خشک می شوند و باید تعویض شوند. تمیز کردن سر چاپ می تواند عمر کارتریج شما را طولانی کند و امیدوارم که خرید کارتریج جایگزین را به تاخیر بیندازید.

 

روش تمییز کردن هد دستگاه چاپ

لوازم مورد نیاز: یک ظرف پلاستیکی، چند دستمال کاغذی خشک، یک پارچه بدون پرز و آب گرم فیلتر شده یا مقطر.

- حوله کاغذی خشک را به چهار قسمت ببرید و آن را در ظرف پلاستیکی قرار دهید.
- بالای حوله کاغذی حدود دو اینچ آب گرم بریزید تا کاملاً غوطه ور شود.
- چاپگر را باز کنید و تمام کارتریج های جوهر را از دستگاه خارج کنید.
- در حین ادامه روند تمیز کردن سر دستگاه چاپ، کارتریج ها را روی یک حوله کاغذی جداگانه کنار بگذارید. مطمئن شوید که کارتریج ها رو به بالا روی حوله کاغذی هستند.
- هد را به بالا و بیرون بکشید تا از دستگاه خارج شود.
- پارچه بدون پرز را با آب گرم مرطوب کنید.
- جوهر اضافی نازل سر چاپ را به آرامی پاک کنید.
- سر دستگاه چاپ را با حوله های کاغذی غوطه ور شده در ظرف قرار دهید. نازل باید رو به پایین باشد. مراقب باشید نازل را لمس نکنید زیرا به راحتی آسیب می بیند.
- اجازه دهید سر دستگاه چاپ حدود ده دقیقه خیس بخورد. سپس آن را از ظرف برداشته و روی دستمال کاغذی خشک قرار دهید تا پانزده دقیقه خشک شود. نازل باید رو به بالا باشد.
- هد را دوباره در دستگاه چاپ نصب کنید. فراموش نکنید که قفل را محکم کنید! سپس کارتریج ها را دوباره نصب کرده و عملکرد تمیز کردن را دوباره روی دستگاه اجرا کنید.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱