موارد مهم در نگهداری بهتر دستگاه چاپ بنر

موارد مهم در نگهداری بهتر دستگاه چاپ بنر

اولین موضوع: در نگهداری بهتر دستگاه چاپ بنر،محل نصب دستگاه یا همان کارگاه یا چاپخانه می باشد که باید عاری از هرگونه گرد وخاک باشد.
چرا که گرد و خاک باعث نازل گرفتگی هد ها و جمع شدن خاک در قسمت های مختلف دستگاه که روغن و گریس در آن قسمت کاربرد دارد می شود و باعث مستهلک شدن همان قسمت از دستگاه بنر می شود.


دومین موضوع: تمیز بودن دستگاه چاپ در پایان هر روز کاری.
به این صورت که جوهر های اضافی که توسط اپراتور و پرچ کردن بر روی دستگاه ریخته شده است را تمیز نمایید.


سومین موضوع:استفاده از جوهر های  مناسب برای دستگاه چاپ بنر.
به علت تخصصی بودن این صنف و زیاد بودن برندهای مختلف جوهرچاپ، بنر و قطعات و ملزومات چاپ در کشور.خرید بهترین و مرغوب ترین جنس از یک شرکت معتبر در بهتر نگه داشتن دستگاه چاپ بنر و قطعات دستگاه تاثیر بسزایی دارد.


چهارمین موضوع:چاه ارت، نوسان گیر برق، استاپ لایزر یا ups دستگاه چاپ بنر و وصل کردن سیم ارت به بدنه دستگاه و بدنه کیس باعث می شود که در هنگام چاپ بنر خطراتی که بردهای دستگاه را تهدید می کند از بین برود.


پنجمین موضوع: روغن کاری و شستشوی به موقع هدها.
 دستگاه چاپ بنر  و قطعاتی از قبیل ریل حرکت دهنده کرییج و واگن پشت کرییج وچرخ دنده ها که باید در پایان هر ماه کاری روغن کاری شود.
تسمه های موجود در دستگاه هم بهتر است در پایان هرماه به جای روغن با صابون خشک لغزنده گردد.
شستشوی هد و قطعات دیگر بهتر است در صورت نو بودن دستگاه هر 2 ماه یکبار شلنگ های داخل گالن جوهر برداشته و توسط پرچ  کردن خالی گردد و بعد از خالی شدن همان شلنگ ها در مخزن سالونت قرار گیرد تا دستگاه به جای جوهر، سالونت را جا به جا کند تا از این طریق کل مسیر شلنگ ها-پمپ ها-فیلترها و ساب تانک ها شستشو شود.


ششمین موضوع:در دسترس نبودن دستگاه
دستگاههای چاپ بنر به علت حساس بودن قطعات الکترونیکی بهتر است دور از دسترس افراد غیر مسئول باشد.تکیه ندادن به دستگاه چاپ بنر، نگذاشتن قطعات و ابزار از قبیل قیچی و کاتر بر روی دستگاه،دست نزدن به هدها و کابل و بردهای دستگاه چرا که در بدن انسان  الکتریسیته ساکن وجود دارد و از این طریق به دستگاه چاپ بنر انتقال داده می شود و باعث خرابی برد یا هد می شود.


هفتمین موضوع:دما و رطوبت
دما و رطوبت در چاپ و در برخی از قطعات دستگاه تاثیر به سزایی دارد دمای محیط باید بین 18 تا30 درجه باشد که بهترین دما در اکثر نقاط کشور بین 26 تا 30 درجه می باشد.
رطوبت هم 40 تا 60 درجه بهترین مقدار رطوبت برای یک چاپخانه به شمار می آید.

پیش از چاپ بنر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از چاپ بنر ابتدا با توجه به خواسته مشتری، گرافیست باید طرحی برای او آماده کند. این طرح باید رزولوشن بالایی داشته باشد تا وقتی در ابعاد بزرگ چاپ و کپی شد کیفیت آن پایین نیاید. روند ایجاد طرح گرافیکی تماما با کامپیوتر و نرم‌افزارهای مربوطه انجام می‌پذیرد و تا زمانی که مشتری از طرح خود مطمئن نباشد چاپ بنر انجام نخواهد شد. طرح گرافیکی ایجاد شده باید با کسب‌وکار هماهنگی داشته باشد.

بنر باید تابلویی قابل‌فهم برای همه باشد به‌گونه‌ای که بیننده با نگاه اول متوجه موضوع آن شود. همچنین متن بنر نباید بیش از ۱۵ الی ۲۰ کلمه باشد و باید پیام را هرچه مفیدتر و مختصرتر به بیننده منتقل کند. بر روی بنر بهتر است فقط شعار، لوگو و پیامی مختصر چاپ شود و از نوشتن متون اضافی در چاپ بنر خودداری کنید. بهترین فونت فارسی برای چاپ بنر فونت فارسی نازنین و یکان می‌باشد. بهترین فونت انگلیسی برای چاپ بنر هم Sans Seif و فونت ترافیک برای اعدادی (مثل شماره تلفن) استفاده شود زیباتر به نظر خواهد رسید.

نگهداری دستگاه چاپ بنر در فصل سرما

چند نکته ساده برای نگهداری دستگاه چاپ بنر در فصول سرما :
با تغییر فصل و سرد شدن هوا شما باید شرایط مناسب برای محیط چاپخانه و دستگاهتان فراهم کنید تا هنگام چاپ به مشکل برنخورید:
در فصل سرد سال بهترین دما برای محیط چاپخانه باید 30 درجه باشد.
رطوبت محیط باید 60-40 درجه باشد.
اگر هوای شما خشک است باید به روش های مختلف رطوبت را بالا ببرید که ساده ترین روش استفاده از کتری آب بر روی بخاری است.
( نکات ایمنی استفاده از بخاری را حتما در نظر بگیرید و اگر شب محیط چاپخانه را ترک میکنید ، بخاری را روشن نگذارید .معمولا صبح ها یک ساعت قبل از روشن کردن دستگاه، بخاری را روشن کنید.)
نکته: سعی نکنید از هیتر خود دستگاه برای گرم کردن محیط استفاده کنید. ( هیتر دستگاه به خاطر اینکه برق زیادی مصرف میکند و اصطحکاک دارد و برای گرم کردن هد ها و مسیر رنگ ها مناسب نیست.)  
از هیتر پلیت اصلا استفاده نکنید اما اگر قرار است آن را روشن کنید باید حتما 25 درجه باشد .
توصیه منطقی این است که ابتدا هوا را گرم کنید و بعد هیتر را روشن کنید که از انبساط و انقباض و آسیب کف هد جلوگیری شود .و البته شلنگ هایی که در اون محل قرار دارند با بالا رفتن دما شل میشوند پس هیتر شماره 4 باید روی 25 درجه باشد.
دستگاه های کونیکای جدید ، سنسور دما دارند، یعنی دمای محیط نزدیک به هد را در نرم افزار نشان می دهد ، قبل از شروع به چاپ زدن با دستگاه ، باید حتما دما را به 30 درجه برسانید و بعد چاپ بزنید.
اگر در منطقه خیلی سرد سیر هستید ، در این شرایط جوهر یا رنگ های شما به اصطلاح دچار یخ زدگی و سفت شد ، می توانید برای پیشگیری ، رنگ ها را در یک محفظه ی شیشه ای قرار دهید و زیر آنها المنت روشن کنید تا جوهر به اصطلاح یخ نزد.( جوهر یخ نمیزند اما غلظت آن بالا می رود و سفت می شود و گرفتگی در مسیرو نازل های هد ایجاد میکند.) راه ساده تر و کم خطر استفاده از الیاف پشم شیشه برای جلوگیری از یخ زدگی است.
اگر در تمامی ساعات شبانه روز دمای محیط را روی 30 درجه تنظیم نمایید کمتر احتمال یخ زدگی جوهر وجود دارد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

پرسش و پاسخ "۲" مورد

avatar

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ حمید خیری

سلام وقت به خیر ، هد دستگاه اکو سالونت DX7 -EPSON موجود دارین؟

avatar

سلام در حال حاضر هد dx5  موجود می باشد


avatar

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ امیر آریافر

سلام هد دستگاه کونیکا احتمال سوختنش در چه شرایطی هست؟

avatar

سلام نداشتن محافظ برق (استابلایزر و یا ups) حفاظت نادرست از هد(گپ نکردن) استفاده کردن از مرکب غیر استاندارد و یا سالونت غیر استاندارد


سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱