مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه لیزر؟

مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه لیزر؟

برای بسیاری از افراد، لیزرها جعبه های کوچکی هستند که نقاط قرمز رنگی را پرتاب می کنند تا گربه ها را دیوانه کنند. اما در واقع از سیستم های لیزری در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و ساخت استفاده می شود. دستگاه برش لیزر برای برش فلزات و پارچه ها، علامت گذاری کدهای ردیابی برای قابلیت ردیابی صنعتی، جوشکاری فلزات با دقت بالا، تمیز کردن سطوح فلزی، تغییر زبری سطح و اندازه گیری ابعاد قطعات استفاده می شود.
در واقع، لیزر صنعتی، به طور گسترده در چندین صنعت مانند صنایع برق و فلزات اولیه استفاده می شوند. علاوه بر این، صنایع متعددی وجود دارند که می توانند از لیزر صنعتی در فرایند تولید محصولات خود استفاده کنند و به همین دلیل است که این مدل از لیزرها، کاربردهای صنعتی متعددی دارند.
در ادامه این بخش با انواع دستگاه لیزر صنعتی آشنا می شوید و مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت لیزر صنعتی را به شما معرفی خواهید کرد.

 

انواع دستگاه برش لیزر صنعتی

انواع دستگاه لیزر را می توان در دسته بندی های زیر معرفی کرد:

 

1. دستگاه لیزر برای علامت گذاری

لیزرها به طور فزاینده ای برای درج اعداد شناسایی منحصر به فرد (UID) روی قطعات و محصولات استفاده می شوند که به راحتی در صورت فراخوانی قابل ردیابی هستند. لیزرهای علامت گذاری، بسیار بادوام هستند و برای دستگاه های پزشکی می توانند در بسیاری از چرخه های گندزدایی مقاومت کنند.

 

2. دستگاه لیزر برای ایجاد بافت سطحی

لیزرها می ‌توانند بافت‌ ها یا ریز ساختارهای طرح ‌دار روی سطوح اجزا یا محصولات ایجاد کنند که عملکرد فیزیکی مانند نرخ سایش، چسبندگی، خواص نوری و ظرفیت بار را بهبود می ‌بخشد. میکرو بافت لیزری می‌تواند زبری روی ایمپلنت ‌های پزشکی ایجاد کند که باعث می ‌شود بافت یا استخوان جدید در ایمپلنت جدید محکم شود و رشد کند. با استفاده از دستگاه لیزر، الگوهایی با ویژگی هایی به کوچکی 10 میکرومتر را می توان با وضوح عمق بسیار بالا تولید کرد.

 

3. دستگاه لیزر برای فرسایش و قطع کردن

این روش ماشینکاری تفریقی اساساً مواد را با دقت زیادی با استفاده از پرتو لیزر تبخیر می کند. طول پالس، طول موج و شدت لیزر با توجه به مواد در حال پردازش تنظیم می شود. فرسایش به ویژه برای ماشینکاری مواد حساس مانند نانو مواد یا مواد فوق رسانا مفید است، زیرا روش غیر تماسی ساختار ماده را تغییر نمی دهد یا سطح آن را با سایش یا حرارت آسیب نمی رساند.

 

4. دستگاه برش لیزر صنعتی برای مته زدن و حفاری

لیزرها در حفر سوراخ هایی به اندازه میکرون در طیف وسیعی از مواد بسیار دقیق عمل می کنند. زیرا بسیاری از قطعات تولید شده امروزی به ویژگی ‌های میکروسکوپی نیاز دارند که فقط با حفاری لیزری ایجاد می ‌شوند. ویژگی‌ های بسیار کوچک و پیچیده را می‌توان در مواد مختلف، با روش ‌هایی مانند نوشتن مستقیم، چرخش و غیره بدون اثرات حرارتی یا آسیب مواد، تولید کرد.

مشابه با حفاری لیزری، برش لیزری متکی به یک پرتو لیزر متمرکز است تا مواد، برش مستقیم یا الگوهای برش را تا اعماق بسیار دقیق در ماده یا جزء ایجاد کند. لیزرهای فوق سریع معمولاً برای انواع مختلف فلزات و پلیمرها استفاده می شوند زیرا لبه های تمیز را برش می دهند و مناطق متاثر از حرارت ایجاد نمی کنند. لیزرها می ‌توانند طیف گسترده ‌ای از مواد از جمله آلومینیوم، تیتانیوم و فولاد را با تحمل ‌هایی در سطح میکرون برش دهند.

 

5. دستگاه لیزر برای جوش دادن یا جوش لیزری

این فرآیند به ویژه برای محصولاتی با هندسه پیچیده یا مواد غیر مشابه که به سختی به یکدیگر متصل می شوند، موثر است. بسته به محصول، جوش لیزری می تواند بهترین فرآیند اتصال نسبت به چسباندن یا لحیم کاری باشد، به ویژه برای اتصال فلزات و پلاستیک ها. همچنین جوش های قوی و با دقت بالا ایجاد می کند که می تواند به کوچکی 0.004 اینچ باشد و کیفیت قابل تکراری را ارائه دهد.

 

 

قیمت دستگاه برش لیزر

 

فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت دستگاه لیزر

تجزیه و تحلیل ها نشان داده اند که با تغییرات فضای اقتصادی، رقابت بین برندها و سازندگان دستگاه های لیزر صنعتی که معمولا برای برش لیزری فلزات مورد استفاده قرار می گیرد شدیدتر شده است که عمدتاً در برند، قیمت، کانال، خدمات و سایر جنبه های رقابت ظاهر می شود. در بین این عوامل قیمت لیزر صنعتی، مهمترین و حساس ترین عامل می باشد. به طور کلی، فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت برش لیزر را می توان به این صورت بیان کرد:

  • قطعات و اجزاء

دستگاه برش لیزری از قطعات و اجزای مختلفی از جمله ژنراتور لیزر، موتور، لنزهای لیزر، تیوب لیزر، چیلر آب، سیستم کنترل و غیره. تشکیل شده است. هرچه این قطعات و اجزا کامل تر و باکیفیت تر باشد مطمئنا قیمت دستگاه برش لیزر بیشتر خواهد بود.

 

  • راندمان دستگاه های برش لیزری

انواع مختلف دستگاه های برش لیزری دارای راندمان تبدیل فوتوالکتریک متمایز، سرعت برش، دقت و کیفیت هستند. راندمان تبدیل فوتوالکتریک برش های لیزری فیبر بالاترین است که می تواند به 25٪ برسد و برش لیزر CO2 حدود 10٪ است. بنابراین در صورت یکسان بودن لیزر، قیمت دستگاه برش لیزر صنعتی فیبری به دلیل راندمان بالایی که ارائه می دهد بالاتر خواهد بود.

 

  • اندازه کاری

حتی با وجود یک مدل و قدرت یکسان، قیمت لیزرهای صنعتی در اندازه های مختلف کاری متفاوت است. زیرا هرچه اندازه کار دستگاه بزرگتر باشد، هزینه تولید نیز بالاتر است و از این رو قیمت لیزر بالاتر است.

 

  • برند دستگاه لیزر صنعتی

برای برنده شدن در رقابت، شرکت ها باید حسن نیت برند خود را با دقت حفظ کنند. تولید کنندگان دستگاه های لیزر صنعتی تمایل دارند کیفیت محصول را به شدت کنترل کنند تا به برند خود آسیب نرسانند. تأثیر نام تجاری لیزر در کیفیت، عملکرد و خدمات دستگاه های لیزر صنعتی منعکس می شود. دستگاه های لیزر صنعتی با برندهای بزرگ معمولاً از ژنراتورهای لیزری معروف، موتورها، چیلرهای آب و سایر لوازم جانبی برای اطمینان از عملکرد پایدار دستگاه های برش لیزر استفاده می کنند. علاوه بر این، کیفیت و خدمات دستگاه های برش لیزری برندهای بزرگ به طور موثر تضمین می شود. به همین ترتیب، قیمت دستگاه لیزر با نام تجاری معروف بالاتر خواهد بود.

 

  • خدمات پس از فروش

این نیز عامل مهمی است که بر قیمت لیزر تأثیر می گذارد. خدمات همه جانبه ایمنی دستگاه و تعمیر و نگهداری به موقع لیزر صنعتی را به مشتریان ارائه می دهد. تیوب لیزر و رفلکتور دستگاه برش لیزر همگی از مواد مصرفی هستند که عمر مفیدی دارند و پس از انقضا باید تعویض شوند. این امر مستلزم ارائه گارانتی قوی خدمات پس از فروش و ارائه به موقع این مواد مصرفی توسط سازنده است. بنابراین، قیمت لیزر صنعتی تولید کنندگانی که دارای خدمات پس از فروش خوب هستند، معمولا بالاتر خواهد بود.

 

  • هزینه حمل و نقل، هزینه مالیات، هزینه ترخیص کالا از گمرک

این هزینه ها نیز بخشی از کل قیمت لیزر صنعتی است. خرید دستگاه از کشور خود ممکن است نیازی به پرداخت هزینه های ترخیص کالا از گمرک و مالیات های مربوط به آن را نداشته باشد. اما در صورت خرید دستگاه از خارج از کشور، باید هزینه حمل و نقل، هزینه ترخیص کالا از گمرک و سایر هزینه ها را پرداخت کنید و این نیز قیمت لیزر را افزایش می دهد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی دستگاه لیزر فلزات نوین تاک

خلاصه مطلب

لیزر صنعتی، دارای مزایای بازده بالا، دقت بالا و کیفیت برش بالا هستند. تا آنجا که به فناوری لیزر فعلی مربوط می شود، قیمت دستگاه های لیزر برای هر تولید کننده مقرون به صرفه نیست. با این حال، بسیاری از شرکت های فلزکاری، به ویژه شرکت های بزرگ تولیدی، حاضرند برای این دستگاه سرمایه گذاری کنند. زیرا مزایای دستگاه های لیزر صنعتی ممکن است بسیار بیشتر از قیمت لیزر صنعتی باشد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱