معرفی تکنولوزی سابلیمیشن

معرفی تکنولوزی سابلیمیشن

سابلیمیشن یک روش چاپ دیجیتال است که به شما امکان می دهد تصاویر تمام رنگی یا سیاه و سفید را در محصولاتی که یا از پلیمر ساخته شده اند یا دارای پوشش پلیمری هستند داشته باشیم.
قبل از چاپ دیجیتال با دستگاه سابلیمیشن، چاپ تصاویر در این نوع محصولات به فرایندهای پیچیده و پرزحمت احتیاج داشت. با استفاده از این روش های آنالوگ، چاپ محصولات در مقادیر کم هزینه ای ندارد و با توجه به زمان و تجهیزات مورد نیاز برای تهیه و گاهی استفاده دستی آثار هنری روی محصول موثرتر است.
تصعید رنگ یک فرآیند دیجیتالی است، به این معنی که تمام طراحی ها از طریق نرم افزارهای گرافیکی انجام می شود و آثار هنری توسط چاپگری که می تواند تصاویر دیجیتالی را تولید کند، چاپ می شوند. راه اندازی و تولید این نوع چاپ سریع و ارزان است و باعث می شود یک انتخاب ایده آل برای ایجاد کالاهای شخصی و یا تولید انبوه انواع محصولات سفارشی باشد.
چاپ سابلیمیشن رنگ های زیبا، با وضوح بالا و دائمی را ارائه می دهد که به جای اینکه فقط در روی سطح پارچه یا سطح چاپ شونده قرار بگیرند به بافت سطح چاپ شونده نفوذ می کنند. با استفاده از پارچه، الیاف پلی استر با رنگ حاصل از انتقال شما ترکیب می شوند و از مقاومت و قابل شستشو بودن تصاویر شما اطمینان حاصل می کنند حتی بعد از شستشوی متعدد، اثر آن محو یا ترک نمی خورد.
روی محصولات سختی که از پلیمرها ساخته شده اند - اکریلیک، پلاستیک فایبرگلاس تقویت شده و غیره - در بستر خودش می توانید محصولات غیرپلیمر مانند سرامیک، چوب و فلز را به شرط داشتن یک پوشش پلیمری در سطح را چاپ بزنید. رنگ آمیزی به داخل پوشش تزریق می شود و تا زمانی که پوشش باقی بماند دوام خواهد داشت. یک محصول با کیفیت به مرور زمان ترک بر نمی دارد یا محو نمی شود.

 

پروسه سابلیمیشن بسیار ساده است: تولید، پرینت و پرس

• تولید: از نرم افزارهای گرافیکی دسک تاپ یا آنلاین برای ایجاد طرح دلخواهتان استفاده کنید.
• چاپ: طرح خود را به چاپگر سابلیمیشن خود ارسال کنید تا روی کاغذ ترنسفر چاپ شود.
• پرس کردن: کاغذ ترنسفر چاپ شده را به محصول خود ضمیمه کنید و هر دو را در زمان و دمای مشخص در تحت یک فشار مشخص زیر دستگاه پرس قرار دهید. محصول را پس از اتمام زمان تعیید کرده از زیر دستگاه پرس خارج کرده و بگذارید تا خنک شود.

در این مرحله فرایند شیمیایی که در طول چاپ پارچه رخ می دهد را شرح می دهیم. جوهر استفاده شده در این چاپگرها به معنای کلاسیک واقعا جوهر نیستند. آنها از ذرات رنگ جامد تشکیل شده اند. این ذرات درون یک مایع حامل حمل می شوند و ذرات جامد آن ها هنگام تصعید به داخل خورد پارچه می رود.

مشاهده خواهید کرد که هنگام چاپ روی کاغذ ترنسفر با دستگاه سابلیمیشن، طرح شما کمرنگ یا شسته شده به نظر می رسد. به این دلیل است که رنگ فناوری های شیمیایی رنگ بسیار کمی دارد تا گرم شود. قرار دادن کاغذ انتقال بر روی یک بستر و قرار دادن هر دو در یک فشار حرارتی اجازه می دهد تا فرآیند شیمیایی تصعید انجام شود.

در شیمی، تصعید به فرایندی گفته می شود که در آن ماده جامد تبدیل به گاز می شود بدون اینکه هرگز به مایع تبدیل شود. دمای بالا و فشار یک پرس حرارتی باعث می شود مواد جامد رنگ در کاغذ انتقال شما به گاز رنگی تبدیل شود. همچنین باعث باز شدن پلیمرهای بستر شما می شوند و جوهرهایی که تبدیل به گاز شده اند در داخل بافت قرار می گیرد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱