مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن چیست؟

مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن چیست؟

در ایم مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب چاپ با دستگاه سابلیمیشن را شرح دهیم تا شما بهتر تصمیم بگیرید که این این روش برای شما مناسب است یا خیر؟ 

 

مزایای چاپ سابلیمیشن

1- به شما این امکان را می دهد که شخصی سازی و سفارشی سازی کنید

یک نکته مثبت بزرگ در چاپ سابلیمیشن این واقعیت است که به شما امکان می دهد آنچه را که چاپ می کنید شخصی سازی کنید. می توانید اندازه و کیفیت تصویری را که چاپ می کنید تغییر دهید و هرگونه خطایی را که به صورت دیجیتالی در خود چاپگر رخ می دهد برطرف کنید. این آزادی به شما امکان می دهد خلاقیت ایجاد کنید و ایده های خود را به گونه ای زنده کنید که از طریق روش های دیگر امکان پذیر نیست.

2- می توان آن را به سرعت انجام داد

این امر برای هر کسی که مایل به اجرای طرح در مهلت مقرر است بسیار راحت است. از آنجا که از فناوری استفاده می کند، می توان آن را بسیار سریعتر از روش های دیگر که به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند، انجام داد. با این حال ، از آنجا که یک پرس گرمایی باید دقیق باشد، فرآیند باید تحت نظارت باشد تا اطمینان حاصل شود که طرح ها در هر زمان با همان سطح کیفیت تولید می شوند.

3- طرح های با کیفیت بالا ایجاد می کند

کیفیت طرح های تولید شده از طریق چاپ تصعیدی بسیار بهتر از سایر انواع چاپ است. به طور کلی شادابی و DPI چشمگیر است - بسته به چاپگری که خریداری کرده اید.

4- طرح هایی ایجاد می کند که ماندگار باشد

طرح چاپ شده توسط تکنولوژی سابلیمیشن، برخلاف سایر طرح هایی که چاپ می شود، محو یا پوسته پوسته نمی شود. این به این دلیل است که جوهر جذب می شود، نه اینکه به عنوان یک لایه روی پارچه باقی بماند. این بدان معناست که می توانید هر زمان که می خواهید لباس را بدون نگرانی بشویید.

 

معایب چاپ سابلیمیشن

متأسفانه، مانند هر نوع چاپ، سابلیمیشن دارای معایبی است که قبل از سرمایه گذاری روی ماشین باید به آن توجه کرد. اینها هستند:
این نوع از چاپ (تکنولوژی سابلیمیشن) فقط بر روی پارچه های دارای حداقل 60 درصد مواد پلی استری قابل انجام است. همانطور که در ابتدای این راهنما ذکر شد، چاپ تصعیدی فقط با مواد سبک و پلی استر ارزش دارد. همچنین پیشنهاد می شود از رنگ روشن استفاده کنید تا طرح شفاف تر باشد

1- سایه

شبح زمانی رخ می دهد که کاغذ انتقال در حین فشار دادن تغییر می کند. سپس چاپ در کنار آن یک نور محو می شود (که شبیه شبح است) یا تار خواهد بود. با اضافه کردن زمان و تلاش به فرآیند، این مشکل در صورت عدم اعمال فشار مناسب یا جوهر روی کاغذ در طول فرآیند خشک نمی شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید مطمئن شوید که جوهر خشک شده است و هنگام فشار دادن پارچه، فشار مناسبی روی آن وارد می شود.

2- رگه های سفید

مسئله دیگری که چاپ تصعید یا چاپ سابلیمیشن می تواند ایجاد کند، رگه رگه شدن است. اگر نواحی از پارچه وجود داشته باشد که طرح به آنها نرسیده است، چین های سفید ایجاد می کند. این می تواند در صورت وجود رطوبت روی کاغذ انتقال یا اگر قسمتی از لباس تا شده باشد اتفاق بیفتد. شایع ترین مکان هایی که از علائم سفید متاثر می شوند زیر بازوها و در امتداد درزها هستند. این معضل یک پارچه با کیفیت کمتر را ایجاد می کند و باعث می شود تی شرت غیرقابل فروش شود


3- می تواند باعث عدم تطابق رنگ شود

طرح شما در حالت RGB نمایش داده می شود، در حالی که چاپگر طرح شما را در حالت CMYK چاپ می کند. این بدان معناست که رنگ ها پس از چاپ دقیقاً یکسان نیستند، همانطور که روی صفحه ظاهر می شوند. به منظور بهبود این امر، می توانید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات صحیح بر روی چاپگر انجام شده است یا می توانید از نرم افزار RIP استفاده کنید. نرم افزار RIP یک راه خوب برای بررسی وجود هر یک از رنگ ها است. با این حال، باید در نظر بگیرید که با همه اشکال چاپ، حتی اگر تصویر از کیفیت خوبی برخوردار باشد، اما دقیقاً همان شادابی تصویر موجود در صفحه نمایش نخواهد بود.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱