مراقبت از دستگاه چاپ بنر

مراقبت از دستگاه چاپ بنر

مراقبت از دستگاه پرینتر

آخرین تحقیقات منحصراً چاپگر جوهرافشان را مورد بررسی قرار می دهد. اگر چه "حلال" جوهر غالب آن زمان به شمار می رفت،  اما محصولات دیگر به ویژه فن آوری های جوهر لاتکس جای چاپگر حلالِ مورد اعتماد را گرفتند. بعلاوه، همچنان که اقتصاد پیشرفت کرد، و تکنولوژی های پیشرفته و مقرون به صرفه تری وارد بازار شد، بسیاری از فروشگاههای کوچک تر، چاپگر های قابل تعمیر را نیز خریداری کردند.

 یکی از دوستان قدیمی من که در تجارت فعال بود به من گفت:" پرینتر تو خواهد شکست و جوهر تو محو خواهد شد." بله این جمله در مورد 20 سال پیش صدق می کرد. اما جوهر های پیشرفته محو نمیشود. (حداقل نه به اندازه سابق). اما قاعده کلی همچنان پابرجاست، چاپگرهای شما می شکنند. گرچه مشکلاتی وجود دارد که با گذشت زمان هم به قوت خود باقی می مانند، اما مواردی وجود دارد که شما با رعایت کردن آنها می توانید به خودتان و پرینترهایتان کمک کنید.

تقریبا هر کس یک ماشین دارد و می داند که مواردی از قبیل روغن موتور ماشین، تعویض قیلتر تصفیه، ترمزها و لاستیک ها، و همینطور مواردی مثل بلبرینگ های چرخ و ... که عمر طولانی تری دارند ، مرتباً می بایست  چک و سرویس شوند. اما بسیاری از افراد زمانی که پرینترشان آن هم بعد از سه الی چهار سال و پس از میلیون های چاپ و کار مستمر، حتی بدون یکبار تعمییر یا سرویس کردن آن، خراب می شود یا می شکند شوکه می شوند.

هیچ تفاوتی بین وسایل نقلیه شما و پرینترتان وجود ندارد، پرینتر شما نیز یک وسیله ای مکانیکی ساخته دست بشر است. که قطعات آن از فلز و پلاستیک ساخته شده است که با گذشت زمان ممکن است بشکند. آنها هزاران ساعت کار میکنند و صدها هزار حرکت جلو وعقب رفتن را انجام میدهند، بعلاوه میلیاردها شاتی که نوک پرینتر هر بار اندازه گیری میکند. تمام این اعداد و ارقام را کنار هم بگذارید، عدم مراقبت و نگهداری مداوم که غالبا همه ما شاهد هستیم را نیز به آن اعداد وارقام اضافه کنید، موارد فوق برای نابودی کامل یک پرینتر به اندازه کافی موثق و کامل می باشند. البته تعمیر پرینترها در دنیای امروز هزینه بر است.

با توجه به موارد ذکر شده کارهای که برای جلوگیری از ایجاد فاجعه ی شکستن پرینتر می توان انجام داد را به شرح زیر طبقه بندی کردیم:

محیط

ما در بسیاری از دیتا شیت های ( پرونده اطلاعات) سازندگان شاهد دمای بین 65 الی 85  در جه فارنهایت در برد عملیاتیشان هستیم. بنابرین شما می بایست حد وسط را رعایت کنید بدین معنی که 75 درجه فارنایت دمای مناسبی برای اکثر پرینترها می باشد.

اما در مورد رطوبت

هر چند بسیاری از تولید کنندگان این را عنوان نمیکنند اما جوهر شما می بایست خشک باد.بین 40 الی 60 % مناسب است، بنابرین 50% می تواند درصد مناسبی باشد. یک روطوبت سنج بخرید وآن را در فروشگاه خود قرار دهید. نمونع ی مناسب آن که همراه با دماسنج است در حدود 20$ می باشد. رطوبت بالا ممکن است باعث این شود که جوهر شما خشک نباشد. همینطور paper liner ها بر روی وینیل ها ممکن است رطوبت را جذب کنند و موجود چروک شدن کاغذ شوند که منجر به بروز مشکلاتی در پرینت گرفتن گردد.  رطوبت کم نیز موجب بروز مشکلات استاتیک می شود مثلا ممکن است به پخش جوهر بیش از حد نیاز  یا دیگر مشکلات پرینتی از قبیل اشتباهات در داده ها که باز هم سبب میشود که چاپ خوبی به شما تحویل ندهد،  می گردد. دما و رطوبت در منطقه "گلدیلاک" می باشد. یک قسمت بسیار بالا و قسمت بسیار پایین و در نهایت قسمت کاملا مناسب وجود دارد. رنگ چاپ تصعید بی نهایت به تغیر رطوبت و دما حساس است . چنانچه رطوبت هوا بسیار بالا باشد یک دستگاه رطوبت گیر بخرید که براحتی در تمامی مراکز خرید موجود می باشد. همینطور برعکس اگر هوا خیلی خشک بود یک دستگاه رطوبت زا تهیه کنید.
در نظر داشته باشید برای نگهداری این محصولات نباید تنها به یک عامل واحد اکتفا کرد، چرا که  نگهداری پرینترها مستلزم مطلوب بودن عوامل زیادی از قبیل اندازه اتاق،  تهویه، سیستم تهویه مطبوع و ... بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید تخقیقات بیشتری انجام دهید و یا با یک متخصص تماس حاصل فرمائید.

شاید تعدیل وضعیت محیطی شامل روشن نگه داشتن دستگاه تعدیل دما حتی در تعطیلات طولانی مدت باشد. در آن شرایط کل مکانیزم چاپ مستلزم ایجاد هماهنگی در بین اجزا و ترکیبات دستگاه چاپ می باشد. در بازدید از یک فروشگاه مجبور شدم برای یک تست 35 دقیقه منتظر بمانم چرا که بیرون فروشگاه افراد در دمای 60 درجه با کاپشن تردد میکردند.

بخاطر داشته باشید که  دما و رطوبت میتواند در سرعت پخش رنگ تاثیر گذار باشد.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

پرسش و پاسخ "۱" مورد

avatar

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ امیری

ترکیبات سالونت(حلال) حدس میزنم نفت سفید_تینر هست ولی ترکیب صد در صد نیست میشه راهنمایی کنید ممنون

avatar

با سلام خدمت شما، با شرکت 02149063 تماس بگیرید.


سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱