شرایط و نحوه اپراتوری و نگهداری از دستگاه اکوسالونت(Ecosolvent)

شرایط و نحوه اپراتوری و نگهداری از دستگاه اکوسالونت(Ecosolvent)

توضیح کلی درباره دستگاه اکوسالونت:
دستگاه اکوسالونت در زمینه دستگاههای چاپ لارج فرمت دستگاهی است که قابلیت چاپ هم برای فضای داخلی (indoor ) و هم فضای خارجی (outdoor)را دارا می باشد.


وجه تمایز چاپ اکوسالونت با چاپ فضای داخلی در آن است که مرکب آن بر روی متریال های مختلف در برابر آب دارای مقاومت می باشد و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین با توجه به هد آن که Epson می باشد دارای کیفیت بالایی در چاپ است.


وجه شباهت دستگاه اکوسالونت با دستگاه چاپ بنر این است که قابلیت چاپ روی متریالهای مثل (مش،بنر،ونیل)را دارا می باشد.


شخصی که قصد کار با این دستگاه را دارد باید در زمینه طراحی حداقل به یکی از نرم افزارهای طراحی مثل فتوشاپ و... تسلط داشته باشد و همچنین آشنایی جزئی با مبانی کامپیوتر یعنی نحوه کار با کامپیوتر را بلد باشد.


نحوه اتصال این دستگاه به کامپیوتر LAN  می باشد که تنها نقص آن این است که در صورت نبودن درایور اتصال LAN  در کامپیوتر در سری ویندوزهای 7 به بالا در برقراری ارتباط دچار مشکل می گردد.


 در زمینه نگهداری دستگاه اکوسالونت می توان به روغن کاری ریل دستگاه به صورت دوره ای اشاره کرد به این علت که کرییج بر روی واگن سوار است که داخل آن بلبرینگ قرار دارد که در صورت روانکاری تسمه ای که کار انتقال حرکت از موتور کرییج به کرییج را دارد به این علت که در دو طرف دستگاه فولی قرار دارد و حرکت باعث می گردد که تسمه مستهلک شود.


نظافت نوار اینکودر به این علت که به مرور زمان این نوار با گرد و غبار هوا و گرد مرکب دچار کثیفی گشته و این باعث خرابی کیفیت چاپ می گردد.


یکی از مشکلات معمولی در دستگاه اکوسالونت گرفتگی شلنگ های خروجی زیر گپ می باشد که در این زمینه هم باید به صورت دوره ای این شلنگها با حلال رنگ دستگاه نظافت گردند.


یکی از مشکلات رایج دیگر در دستگاه اکوسالونت عمل نکردن مگنت جلویی به علت لخته شدن مرکب در پشت آن می باشد که در این زمینه هم باید طبق مواردی که ذکر شد به صورت دوره ای به نظافت کردن آن پرداخته شود.


یکی دیگر از نکاتی که در کار کردن با دستگاه اکوسالونت باید مد نظر داشت شارژ کردن مرکب در مخزن دستگاه است زیرا اگر سطح مرکب به کمتر از حد معمول(نصف مخزن) برسد این امر باعث هوا افتادن در هر دمپر (خروجی رنگ) و به تبع آن گرفتگی نازل و قطع شدن رنگ و همچنین خراب شدن کیفیت چاپ است.


ارتفاع سطح کرییج نسبت به سطح متریالی که روی آن عمل چاپ دارد انجام می گیرد باید 3 الی 4mm باشد. در غیر اینصورت و نزدیکی بیش از حد به متریال با آن برخورد کرده و باعث خرابی چاپ اختلال در کار هد می شود.


در زمان کار کردن دستگاه باید دقت کرد که اشیا و اجسام ریز روی میزکار دستگاه نباشد زیرا این امر باعث آسیب رسیدن به هد و در نهایت منجر به تعویض و خسارت به صاحب دستگاه می گردد.


شرایط محیطی برای دستگاه اکوسالونت فضایی با دمای (23درجه سانتی گراد الی 26 درجه سانتی گراد) و همچنین رطوبت( 20%الی 30%) می باشد ترجیحا محیطی عاری از گرد وغبار و دود باشد.


پس از اتمام کار با دستگاه حتما باید حلال رنگ دستگاه solvent در گپ دستگاه ریخته شود زیرا این امر باعث عدم نازل گرفتگی هد می شود.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

پرسش و پاسخ "۱" مورد

avatar

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ مسعود

سلام.برای مدت طولانی که دستگاه خاموش می شود (بیش از 48ساعت) چگونه باید از هدها ودستگاه مراقبت نمود؟

avatar

سلام اگر دستگاه شما بیش از 48 ساعت خاموش می باشد هدها را با سالونت تمیز کنید اگر بیشتر از یک هفته دستگاه کار نکرد کل مسیر لاین مرکب شستشو شود


سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱