سوال های رایج در مورد استفاده از ماشین آلات CNC

سوال های رایج در مورد استفاده از ماشین آلات CNC

در یک ماشین CNC باید به دنبال چه چیزی باشیم ؟

در ابتدا باید نیاز ها  و انتظارات خود را از ماشین مشخص کرده و مورد برسی قرار دهید . سوالی که باید از خود بپرسید این است که : دقت ، کیفیت پرداخت ، بهره وری ، عمر مفید ابزار و قیمت چقدر مهم است ؟ جواب دادن به این سوال ها ، انتخاب ماشین را آسان تر می کند .

سوال درباره قیمت ماشین ، آخرین سوالی است که باید از خود بپرسید . وقتی که به جواب سایر سوال ها رسیدید ، این سوال اهمیت می یابد . قیمت خرید مهم است ولی در نخستین روز شروع عملیات کاری ماشین ، فراموش می شود . عملکرد و بهره وری ، معیار هایی هستند که سرمایه گذاری را برای باقیمانده عمر ماشین توجیه می کنند . در نهایت سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که هزینه به ازای هر واحد تولیدی چقدر است ؟ آیا با افزایش کیفیت ، افزایش عمر مفید ابزار ، افزایش ظرفیت ، افزایش بهره وری (از طریق کاهش زمان یا نیروی کار مورد نیاز برای تولید هر قطعه) می توان هزینه ها را کاهش داد ؟

برنامه ریزی و اجرای عملیات در یک ماشین CNC چقدر دشوار است ؟

امروزه با کمک سیستم های برنامه ریزی مدرن ، تدوین برنامه های پیچیده آسان شده است . کل برنامه ریزی با گرافیک های دو بعدی یا سه بعدی ، بدون نیاز به کد گذاری دستی ، قابل انجام است . عملیات واقعی ماشین نیز به مراتب ساده تر از گذشته شده است . اکثر کنترل کننده های امروزی ، دارای یک رابط هوشمند دستی هستند که از یک سیستم هوشمند برای هدایت اپراتور در همه زمان ها استفاده می کند . این کنترل گر ها حتی دارای یک صفحه نمایش گرافیکی است که تأیید یا ویرایش برنامه را از آغاز عملیات انجام میدهد .

در هنگام انتخاب یک ماشین ، باید به دنبال ترکیب برش و ماشین کاری در CNC یا برش توسط اره و ماشین کاری توسط CNC باشیم ؟

جواب این سوال به مرور و برسی مجموعه ای از سوال ها نیاز دارد : روش ساخت چیست ؟ نیاز های تولید امروز و آینده شما کدام است ؟ تجهیزات ، امکانات و نرم افزار های شما چه هستند ؟ چه رشدی را برای شرکت خود در نظر دارید ؟ پاسخ ساده و آسانی برای این سوال وجود ندارد و به برسی و تفحص نیاز دارد . هر کس سریعا به این سوال پاسخ دهد ، نیاز های حال و آینده شما را در نظر نگرفته است .

با همه فرز های CNC موجود در بازار امروز ، چه چیزی یک فرز قدیمی را از فرز CNC متمایز می سازد ؟

فرز های CNC برای اغلب قطعات کار ، از لحاظ اجزای ماشین و عملکرد دارای مشابهت های زیادی است . همه دارای موتور برای حرکت محور های مختلف هستند ، از فولاد و آلومینیوم ساخته شده اند و دارای محور / فرز برای ماشین کاری قطعات هستند . جالب است به این نکته اشاره شود که مزیت های اساسی یک فرز هوشمند تنها برش قطعات نیست ، بلکه تمام جزئیات مورد نیاز برای برش قطعات را در بر میگیرد : برنامه آماده سازی ، نگهداری و ثابت کردن قطعه کار ، روش کار ، دسته بندی ، تراش ، مونتاژ و رفع خطا از موارد پر هزینه هستند . در فرز های معمولی حفاظت از ماشین به عهده کاربر است که البته کار ساده ای نیست . اپراتور باید ماهر باشد و در زمینه محدودیت این فرز ها آموزش دیده باشد . فرز های هوشمند با به کارگیری یک کنترل گر قوی ، این مسائل را مرتفع می سازد . این فرز ها معمولا مشکلات موجود در بخش های پر هزینه را مرتفع می سازند و متعاقبا موجب افزایش درآمد می شوند .

چه نرم افزاری را باید برای ماشین خود خریداری کنیم ؟

وقتی یک ماشین با کیفیت خریداری می کنید ، آن ماشین دارای نرم افزار کافی برای هر طرحی که مدنظر شماست ، است . در این زمینه شتاب زده عمل نکنید و بسته های نرم افزاری گران قیمت را که مناسب ماشین شما نیستند خریداری نکنید . زمانی که ماشین را راه اندازی کردید بیشتر در مورد قابلیت های ماشین مطلع می شوید و سپس می توانید در مورد نرم افزار های مورد نیاز خود منطقی تصمیم بگیرید .

امروزه هر سازنده ای با شرکت های نرم افزاری مختلف در ارتباط بوده و معمولا یافتن نرم افزار مناسب برای یک ماشین ، مشکل محسوب نمی شود .

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

پرسش و پاسخ "۴" مورد

avatar

۱۳۹۵/۰۵/۲۹ علی

سلام این دستگاه منبت قابلیت حکاکی برای دسته هایه مبلم داره؟واینکه بهترین دستگاه برای حکاکی در ساخت مبلمان چیه و قیمتش چقدره؟

avatar

سلام ، بله قابلیت استفاده جهت دسته مبل را دارد . بسته به نوع سفارش شما از تک محور تا 8 محور قابل تأمین هست .


avatar

۱۳۹۵/۰۳/۰۲ احمد

سلام برای گل زنی و نرده سنگی کدام دستگاه رو پیشنهاد میدید و قیمتش چنده؟؟

avatar

سلام.

سایز 130*250 با میز مناسب 38 میلیون تومان است.


avatar

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ خسرو

سلام برای منبت کاری.مبل کدام مدل را پیشنهاد ميکنيد

avatar

سلام.
پیشنهاد ما دستگاه CNC 8 کله  است که توانایی تراش پایه ها و تراش تاج مبل را دارد.

قیمت:115/000/000 تومان


avatar

۱۳۹۵/۰۱/۱۹ مسعود

سلام منبت کاری یک دست مبل با دستگاه هشت کله حدودا چقدر زمان می برد؟

avatar

سلام.
کاملا به طرح شما بستگی دارد.
ولی اگر کار شما خیلی نقش داشته باشد به ازای هر باری که 8 روتاری را روشن میکنید نیم روز کاری حدودا زمان میبرد.


سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱