رعایت نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه چاپ پارچه کلندر

رعایت نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه چاپ پارچه کلندر

توصیه های عمومی مربوط به ایمنی دستگاه چاپ پارچه کلندر که در اینجا ذکر شده اند، شامل تمامی توصیه ها نمی شوند، اما می توانند برای تقویت برنامه ای این دستگاه مورد استفاده قرار گیرند.

 

نکات ایمنی کار با دستگاه چاپ پارچه کلندر 

1- توجه داشته باشید اخطارهای ایمنی بر روی دستگاه نصب شده اند. آن ها برای هشدار خطرات احتمالی برای پرسنل نصب شده اند. تمام دستورالعمل ها را رعایت کنید. هرگز علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید.
2- برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه چاپ پارچه کلندر، تمام توقف های اضطراری، قفل های برق و سوئیچ های محدودیت مربوط را بررسی کنید. پیش از شروع مجدد کار، خطاهای ایمنی باید توسط افراد واجد شرایط اصلاح و برطرف شوند.
3- تجهیزات را روی نیمکت کنترل با دقت کنترل کنید. اشیا را روی صفحه کلید، صفحه نمایش رنگی یا دستگاه اشاره (جوی استیک یا گوی شوی) قرار ندهید. در صورت تماس با مایعات یا گرما و / یا رطوبت بیش از حد، کلیه تجهیزات مستعد خرابی هستند. در هر زمان اجازه جریان کافی هوا در اطراف واحدها را بدهید. صفحه کلید و دستگاه اشاره گر را با فشار مناسب کار کنید.
4- قبل از راه اندازی دستگاه اطمینان حاصل کنید که مسیر های رفت و آمد، نرده ها، موانع ، محافظ ها و گاردها / دروازه های ایمنی در جای خود قرار دارند. آنها برای محافظت از پرسنل نصب شده اند.
5- روغن ریخته شده، چربی، آب، نفت سفید یا سایر محلول هایی را که ممکن است باعث لغزش فرد شود از روی سطوح پاک کنید.
6- اطراف دستگاه چاپ پارچه  کلندر را از هر نوع انسداد دور نگه دارید. برای جلوگیری از زمین خوردن و افتادن پرسنل در دستگاه، مقالات خارجی را از مسیر های رفت و آمد دور نگه دارید.
7- هرگز از یک شلنگ لاستیکی در نزدیکی کلندر بدون انتهای نازل ایمنی سخت (قطر حداقل 4 اینچ) استفاده نکنید که نمی تواند درون آن بچرخد.
8- تمام تجهیزات تمیز کردن رول باید دارای دسته های بلند باشد تا دست و بازوی کاربر را از قسمت های خارج از آن دور نگه دارد.
9- در حالی که پرسنل درحال کار با دستگاه چاپ پارچه کلندر است، پشته کلندر را تمیز نکنید. اگه قطعه ای از دستگاه سست باشد ممکن است باعث آسیب شوند.
۱۰-هنگامی که در حال کار با دستگاه چاپ پارچه کلندر هستید، رول های دستگاه را سنباده نزنید. ذرات معلق ممکن است باعث صدمه به پرسنل در حال کار شود.
۱۱-هر نقطه شیب دار یک منطقه خطرناک است. لباس و تمام قسمت های بدن را از ناحیه بین رول های چرخان / قرقره ها و اشیا ثابت دور نگه دارید (مانند محافظ های تراش، خنک کننده های لبه ای، اجزای قاب). خطر درگیری یا خرد شدن توسط رول جمع کن ها وجود دارد. هرگونه لباس گشاد و گره خورده را نپوشید.
12- خطر هایی که برای دستگاه چاپ پارچه کلندر رخ می دهد ولی دور از دسترس اپراتور هاست و برای آن ها خطری ندارد احتیاج به تعمیر ندارد. برای رسیدن به این مناطق از نردبان، چهارپایه یا وسایل دیگر استفاده نکنید، مگر اینکه کل دستگاه قفل شده باشد.
13- سعی نکنید با دست گرفتگی های کلندر را در حین انجام کار برطرف کنید. دست ها و یا سایر اعضای بدن می توانند به راحتی به داخل دستگاه کشیده شوند و شکسته و آسیب دیده شوند.
14- از سوختگی دستتان در اثر تماس با سطوح داغ خودداری کنید. کلندر ها اجزای داغ شده زیادی دارند (به عنوان مثال: رول، ترمز، یونیون چرخشی، دوش بخار، واحد کنترل دما ، واحدهای قدرت هیدرولیک، لوله کشی موارد فوق و غیره). اجازه دهید اجزای گرم شده قبل از برداشتن رول ها یا انجام سایر نگهداری ها کاملاً خنک شوند.
15- تا زمانی که همه پرسنل از مناطق خطرناک مشخص خارج نشوند، از هیچگونه تجهیزات استفاده نکنید. در صورت لزوم، هیچ یک از رول ها و سایر تجهیزات را تنظیم نکنید تا وقتی که تمام نقاط که محدودیت دارند خالی از پرسنل باشد.
16- سمت هر یک از اجزای متحرک دستگاه چاپ پارچه کلندر نروید، اگر می خواهید به آنها دست بزنید صبر کنید تا از حرکت بایستد و قطعه به درستی پشتیبانی شود. حرکات غیر منتظره می تواند باعث جراحات جدی یا مرگ شود.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱