رایج ترین مشکلات هد ها و راه حل برای بر طرف کردن آن ها

رایج ترین مشکلات هد ها و راه حل برای بر طرف کردن آن ها

چاپگر ها (دستگاه چاپ پارچه) اغلب نا امید کننده ترین دستگاه های کارگاه های تولیدی می باشند، و متاسفانه یکی از ضروری ترین اغلام برای راه اندازی کسب و کار است. اگر ساعات زیادی را در طول روز صرف فهمیدن اینکه چرا روی چاپ شما خط می افتد یا اینکه چرا کاغذ داخل پرینتر شما گیر می کند صرف کرده اید، باید بدانید که شما تنها نیستید.
خبر خوب این است که بسیاری از رایج ترین مشکلات هد چاپگر (دستگاه چاپ پارچه) به راحتی قابل حل هستند. شرکت نوین تاک به عنوان عرضه کننده ی ماشین های چاپی و هد های چاپگر مقاله ای را برای عیب یابی محصولات خدمت شما همراهان گرامی ارائه کرده است.


- چاپگر خود را بشناسید

ابتدا کتابچه راهنمای چاپگر مرور کنید. هر چاپگر ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین وقتی با مشکلی در چاپگر روبرو شدید، بهتر است مستقیما از منبعی که کارخانه ی سازنده ی چاپگر ارائه داده است استفاده کنید. اگر مشکلی در چاپگر وجود دارد ، نکات زیر برای اکثر مارک ها اعمال می شود، اما مهم است که ابتدا آن ها را بررسی کنید.
نازل های چاپگر شما گرفتگی دارد.
چرخه تمیز کردن هد های چاپگر (دستگاه چاپ پارچه) کمی شبیه تمیز کردن خودکار اجاق گاز است. اگر خوش شانس باشید، چاپگر می تواند خودش به تنهایی مشکل را حل کند، اما معمولا به کمک شما نیاز دارد. اگر انسداد هوا در چاپگر مشکلی ایجاد کند، چرخه تمیز کردن چاپ می تواند به پاک شدن آنها کمک کند. توجه به این نکته مهم است که نباید بیش از سه دوره تمیز کردن چاپ را همزمان انجام دهید، زیرا این امر باعث تجمع جوهر در نازل ها و گرفتگی هد های چاپگر می شود.


- خشک بودن جوهر ممکن است باعث گرفتگی هد شود

اگر چند بار هد های خود را شستشو دادید و یا در کل چرخه ی تمیز کردن هد جواب نداد، ممکن است دلیل گرفتگی هد شما جوهرتان باشد. کل هد را دوباره بشویید و نازل ها را از هر گونه جوهر موجود در آن پاک کنید. این موضوع بستگی به نوع هد شما دارد مثلا برای بعضی هد های چاپ پاک سازی هد ها به شدت کار سختی است.


- گرد و خاک گیری داخل پرینتر

گرد و غبار می تواند در داخل چاپگر جمع شود و این امر می تواند در نازل های چاپگر گرفتگی ایجاد کند. در حالت ایده آل، گرد و غبار داخل چاپگر باید مرتبا گردگیری شود تا از بروز مشکلات چاپ در اثر گرد و غبار جلوگیری کند، اما اگر با مشکلات چاپی روبرو هستید ، حداقل باید گرد و غبار را پاک کنید. از جاروبرقی یا جمع کننده گرد و غبار استفاده کنید - از پارچه یا حوله کاغذی برای پاک کردن گرد و غبار استفاده نکنید، در غیر این صورت کرک ها درون هد باقی می ماند و بدتر باعث گرفتگی می شود.


- چاپگر شما نباید همیشه روشن باشد

یکی از رایج ترین مشکلات چاپگر (دستگاه چاپ پارچه) این است که مردم آنها را به صورت شبانه روزی روشن نگه می دارند. هر زمان چاپگر را روشن می کنید، یک چرخه تمیز کردن سریع اجرا می شود و چاپگر شما خود به خود هد های خود را یک پاک سازی سریع انجام دهد. اگر هرگز چاپگر را خاموش نکنید، هیچ فرصتی برای اجرای این چرخه ی روزانه وجود ندارد. باید چاپگر را در پایان روز خاموش کرده و سپس صبح دوباره آن را روشن کنید. همچنین چاپگر شمت نباید برای روز های طولانی خاموش باشد زیرا هد های آن تمیز نمی شود و باعث گرفتگی می شود.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱