راهنمای انتخاب دستگاه پرس مناسب

در حالی که عرض پرینتر را انتخاب می کنید باید با دقت درباره دستگاه پرس سابلیمیشن خود نیز تصمیم گیری کنید که با کاری که می خواهید انجام دهید کاملا سازگار باشد.

اگر درحال تولید محصول باید سایز بزرگ یا چندین محصول در سایز کوچک هستید، سایز پرینتر شما باید به گونه ای باشد که از پس تمام این نیازها بر بیاید. مثلا اگر قصد تولید تیشرت را دارید باید در نظر داشته باشید که از نظر اندازه تفاوت بسیار زیادی بین سایز بچگانه و ۳ ایکس لارج وجود دارد.

پرس حرارتی شما باید محصول شما را با یک فشار آماده کند (در هر طرف). به دنبال یک پرس حرارتی با توزیع یکنواخت دما و کیفیت تجاری باشید که زمان بازیافت سریع، ترموستات دقیق و صفحه ای که متناسب با محصولات شما طراحی شده است. هنگام خرید یک دستگاه پرس حرارتی با کیفیت تجاری، از لحاظ قیمتی پرس هایی که دارای قیمت بالاتر هستند را انتخاب کنید زیرا پرس های گران قیمت تر از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

مدل هایی مختلفی برای انتخاب وجود دارد اما تمام اینها بستگای به درخواست شما و محصولی که می خواهید تولید کنید دارد. تصعید نیاز به دما و فشار دقیق نیاز دارد بنابراین مهم است که از لحاظ کفیت به محصولی که خریداری می کنید توجه کنید. سطوح چاپ شونده سابلیمیشن در چهار پیکربندی اساسی قرار می گیرند: تخت، لیوان، لبه ی کلاه و روکش.

 

Clam Shell Heat Press

 این نوع پرس پرمصرف ترین پرس در سابلیمیشن است. مانند صدف باز و بسته می شود، در حالتی که صفحه پایین ثابت است و صفحه بالا به بالا و پایین حرکت می کند. این واحدها برای اکثر سطوح چاپ شونده ی تخت ایده آل هستند بر روی محصولاتی مانند پلاستیک، فلزات، سرامیک، پلاک و غیره چاپ می زنند. زیرا صفحه فوقانی نسبت به صفحه پایین با زاویه باز می شود، این واحدها برای بسترهای نازک تر بهترین عملکرد را دارند، زیرا فشار باید در کل سطح بستر ثابت باشد.

 


Swing Away Heat Press

 صفحه گرم شده در این نوع پرس حرارتی کاملا دور می شود تا امکان دسترسی به محصول منتقل شده را فراهم کند از آنجا که صفحه بالایی در رابطه با صفحه پایین مستقیم به بالا حرکت می کند، این سبک برای بسترهای ضخیم تر، مانند پلاک های چوبی، معمولاً بهتر است، زیرا فشار مساوی را در کل محصول ایجاد می کند. در مقابل، یک فشار تاشو ممکن است به دلیل باز و بسته شدن صفحه فوقانی در یک زاویه، فشار نابرابر ایجاد کند.



Large Flat Heat Press

 پرس حرارتی تخت با فرمت بزرگ برای منسوجات و پنل های عکاسی با فرم بزرگ استفاده می شود. اینها در دو نسخه دستی و پنوماتیک ارائه می شوند.

به دلیل تغییرات بسترها و پرس های حرارتی ، تنظیمات پیشنهادی پرس حرارت ممکن است برای محیط شما متفاوت باشد. یک تنظیمات استاندارد برای زمان، دما و فشار توصیه شده است اما این در همه ی موارد ثابت نیست.
برای رسیدن به بهترین نتیجه، تنظیمات مختلف دما / فشار را آزمایش کنید تا یکی از بهترین ترکیبات را با لایه زیرین خود پیدا کنید. برای دیدن تأثیر آن در عملکرد دستگاه پرس هر بار فقط یک پارامتر را تغییر دهید. به یاد داشته باشید به وجود آوردن تغییرات بزرگ در پارامترها ممکن است منجر به تصویربرداری با کیفیت پایین شود. همچنین، زمان ها ، دما و فشارهایی که امتحان می کنید، ثبت کنید برای محصولات خاص عملکرد را ایجاد می کند، بنابراین می توانید به راحتی هنگام تولید یک کالای خاص به آنها مراجعه کنید.
برای اطمینان از درجه حرارت دقیق، کالیبراسیون پرس حرارتی شما توصیه می شود. برای این روش، از نوارهای تست دما را استفاده کنید زیرا دقت بیشتری نسبت به استفاده از اسلحه با درجه حرارت مادون قرمز دارند.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱