دستگاه کلندر چیست؟

تاریخچه دستگاه کلندر

کار دستگاه کلندر در گذشته به صورت دستی و با یک سنگ فشرده عظیم انجام می شد. به عنوان مثال در چین سنگ های عظیمی از شمال رودخانه یانگ تسه گرد آورده می شده. سنگ پرس را به شکل کاسه برش داده و سطح پایین خمیده آن کاملا صاف شده است. بعد از اینکه یک تکه پارچه در زیر سنگ قرار گرفت، کارگر روی سنگ ایستاد و با دو پا آن را تکان داد تا پارچه را فشار دهد.

کلندر کردن پارچه و به پایان رساندن پروژه ی چاپ روی پارچه نیازمند یک کوتینگ هر چند کم می باشد. کارکرد دستگاه به گونه ای است که کاغذی را که از قبل طرح روی آن چاپ زده اید به همراه پارچه داخل دستگاه قرار میگیرند و همراه به فشار و حرارت جوهر موجود در کاغذ ها به گاز تبدیل شده و سپس به بافت پارچه وارد می شود.

برای آماده سازی کلندر، پارچه را از طرف جلو یا صورت داخل تا می زنیم و در امتداد لبه ها به هم می چسبانیم. .پارچه را می توان در عرض کامل به هم تا کرد ، اما این کار به همان راحتی انجام نمی شود. سپس پارچه را از طریق غلطک هایی که سطح آن را صیقل داده و پارچه را صاف و براق می کند، رد می کنید. از دما و فشار بالا برای انجام این کار نیز استفاده می شود. پارچه هایی که مراحل کلندر را پشت سر می گذارند، نازک، براق و کاغذی بودن می شوند.

ماندگاری و قابل شستشو بودن پس از پایان کلندر کردن روی الیاف ترموپلاستیک مانند پلی استر بیشتر از الیاف سلولزی مانند پنبه است. در پارچه های ترکیبی مانند پلی استر / پنبه دوام تا حد زیادی به نسبت الیاف مصنوعی موجود و همچنین مقدار و نوع افزودنی های نهایی استفاده شده و ماشین آلات و شرایط فرآیند بستگی دارد.

هنگام تجزیه و تحلیل ماشین های کلندر، ابتدا خریداران باید قاب ها را بررسی کنند. یک قاب خوب عاری از جوشکاری خواهد بود. هنگامی که از یک ماشین برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شود، بخش های پایه دچار شکاف می شوند. توجه به پیچ و مهره های پی باید مورد توجه قرار گیرد و باید سالم بودن پیچ و مهره ها بررسی شود، زیرا دستگاه های کلندر سنگین هستند و در صورت جوشکاری اتصالات احتمال خرابی و قر شدگی افزایش می یابد. همچنین اگر کاسه های پنبه ای بیش از دو یا سه موقعیت تکه های سوخته داشته باشند ، تعمیر این تکه ها نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. با این حال، یک مقدار لازم برای اصلاح کاسه های پنبه آسیب دیده را می توان توسط یک متخصص تعیین کرد، وی می تواند تشخیص دهد که آیا می توان با چرخاندن و خرد کردن قطعه، آسیب را برطرف کرد یا اینکه باید کاملاً تعویض شود.

دستگاه کلندر در حقیقت پیاده سازی فرآیند سابلیمیشن را به شکل متفاوتی انجام می دهد. این موضوع باعث می شود که مزایای آن نسبت به سایر دستگاههای سابلیمیشن تفاوت چندانی نداشته باشد. در وهله اول در این دستگاهها از یک غلتک حرارتی استفاده شده که گرم شدن آن بر مبنای انتقال حرارت به روغن صورت می گیرد. این طراحی خاص باعث می‌شود که حرارت در سطح غلتک کاملا یکپارچه و یکسان باشد و در نتیجه چاپ پیاده‌سازی شده بهترین کیفیت ممکن را نشان دهد.

البته با توجه به قابلیت ها و توانایی هایی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده امکان استفاده از آن برای چاپ روی سطوح منعطف وجود دارد و تمامی موادی که با غلتک دستگاه همخوانی داشته باشند با این دستگاه چاپ می شوند.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱