دستگاه لیزر فایبر روی چه متریالی حکاکی می کند؟

دستگاه لیزر فایبر روی چه متریالی حکاکی می کند؟

طول عمر دستگاه لیزر فایبر، کارایی، قطعات مصرفی و تعداد متریال هایی که دستگاه می تواند روی آن ها علامت گذاری یا حک کند، از جمله متداول ترین سولات مطرح از طرف مشتریان ماست. پس شرکت نوین تاک تصمیم دارد که در این مقاله سوالات متداول شما مشتریان عزیز درباره ی دستگاه فایبر لیزر را پاسخ دهد. بسیاری از شما از قبل می دانید که لیزر UV می تواند تقریبا همه مواد را حک کند (به مقاله ی ارائه شده با عنوان: لیزر UV در مقایسه با دستگاه حکاکی لیزری قایبر مراجعه کنید)، اما در عین حال این دستگاه سه برابر گرانتر از فناوری لیزر فایبر است. به همچنین فناوری لیزر UV هنگامی که صحبت از حکاکی بر روی فلزات مطرح باشد کندتر عمل می کند. به همین دلیل، بسیاری از مشتریان می خواهند محصولات خود را با دستگاه لیزر فایبر حک کنند که می تواند با سرعت بیشتری نسبت به لیزر UV و با عمق بیشتری در چندین ماده علامت گذاری کند.

 

- لیزر فایبر روی چه فلزاتی حکاکی می کند؟

  • آلومینیوم
  • طلا
  • پلاتین
  • نقره
  • تیتانیوم
  • برنج
  • تنگستن
  • کاربید
  • نیکل
  • فولاد ضد زنگ
  • کروم
  • مس

 

نمونه های خاص

- فولاد ضد زنگ با رنگ تیره

دستگاه لیزر فایبر می تواند بر روی فولاد ضد زنگ و رنگ تیره تیتانیوم حک کنند. محصول پدید آمده از این فرآیند یک مصول محبوب به دلیل وجود تضاد رنگی بین حکاکی و متریال است.

 

- فلزاتی که روی آن ها رنگ وجود دارد (فلزات نقاشی شده)

یکی از تفاوت های مهم که در رقابت بین لیزر UV و حکاکی لیزری فایبر آشکار شده است، حکاکی روی فلزات پوشیده از رنگ است. لیزر UV قادر به کارایی مناسب بر روی این مواد نیست و نتیجه همیشگی این فرآیند حکاکی نامشخص است. درحالی که دستگاه حکاکی لیزری فایبر می تواند فلزات را با روکش رنگ با سرعت بالا و با نتیجه واضح حک کند.

 

- حکاکی روی فلز (ایجاد قوس در فلزات)

اگر به دنبال حکاکی مواد مختلف فلزی با عمق زیاد هستید، لیزر فایبر بهترین گزینه برای کسب و کار شماست.

 

- حکاکی رنگی روی استیل ضد زنگ

فناوری حکاکی لیزری فیبر همچنین می تواند رنگ ها را روی فولاد ضد زنگ و تیتانیوم مشخص کند. برخی از دستگاه ها امکان حکاکی 16 تا 32 رنگ مختلف را دارند.

 

- فلزات آنودایز شده

مزیت استفاده از دستگاه لیزر فایبر این است که می تواند بسیار سطحی و ظریف حکاکی کند و یا با فلز آنودایز شده کار کند. اگر به دنبال علامت گذاری با سرعت بالا بر روی انواع مختلف فلزات آنودایز شده هستید، حکاکی لیزری فایبر بهترین راه حل است.

 

- آیا لیزر فایبر روی پلاستیک حکاکی می کند؟

ساخت و حکاکی پلاستیک با فناوری لیزر به دلیل تفاوت چگالی ها، ترکیبات و انواع مختلف پلاستیک می تواند پیچیده باشد. به همین دلیل لیزر UV همیشه بهترین گزینه برای حکاکی پلاستیک است، زیرا لیزر UV می تواند تمام انواع پلاستیک ها را علامت گذاری کند. با این حال، اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتواند روی برخی از مواد پلاستیکی خاص علامت گذاری کند و با سرعت بالا روی سطوح فلزی حکاکی کند، لیزر فایبر بهترین انتخاب برای شماست. موارد زیر انواعی از رایج ترین پلاستیک ها هستند که لیزر فایبر می تواند آ ها را حکاکی کند مانند: PLT ،PS ،ABS ،PBT. اما اگر می خواهید مطمئن شوید که این دستگاه می تواند متریال مورد نظر شما را حک کند، با کارشناسان مربوطه در شرکت نوین تاک تماس بگیرید تا به بهترین روش شما را راهنمایی کنند.

ABS ،PBT، سیلیکون، ABS ،PS و غیره. امروزه در تولید اکثر محصولات از ABS ،PLA ،PBT استفاده می شود. به عنوان مثال: هدفون، روکش پلاستیکی تلفن، کیبورد، ماوس، USB، رادیو، اسباب بازی ها و غیره. این پلاستیک ها تقریبا در همه محصولات وجود دارد. اگر به دنبال حکاکی روی این ماده یا سایر پلاستیک های رایج هستید، به لطف محدوده وسیع kHz که دستگاه ما ارائه می دهد می توانید این کار را با دقت و ظرافت تمام انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

- فایبر گلاس

اگر مواد با نقاشی (رنگ) یا عنصر دیگری در سطح پوشانده نشده باشد، می توان حکاکی روی فایبرگلاس را با حالت غیر واضح و تار انجام داد. از آنجا که حکاکی این ماده پیچیده است، می توانید قبل از تصمیم گیری با ما تماس بگیرید. ما می توانیم نمونه های شما را حک کنیم تا مطمئن شویم که متریال مورد نظر شما برای حکاکی مناسب هستند.

 

- چرم مصنوعی

برخی از مواد پوشاک غنی از پلیمرهای پلاستیکی هستند و به همین دلیل دستگاه لیزر فایبر می تواند آن را با سرعت بالا و با قدرت کم حکاکی کند.

 

- فیبر کربن

این ماده به راحتی با دستگاه های ما حکاکی می شود و نتیجه آن همیشه سیاه رنگ است؛ به همین دلیل اگر می خواهید بر روی فیبر کربن سیاه حک کنید، این دستگاه بهترین گزینه نیست زیرا کنتراست بین متریال و حکاکی کم است و قابلیت خواندن علامت گذاری ها را دشوار می کند.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱