دانستنی های سابلیمیشن

دانستنی های سابلیمیشن

1- چه نوع کاغذی برای استفاده پرینترها با هد اپسون و جوهرهای sublijet مناسب می‌ باشد؟

کاغذ سابلیمیشن مناسب دستگاه سابلیمیشن با کیفیت، بخش مهمی در تولید یک محصول با کیفیت است. همه کاغذها کیفیت یکسانی ندارند. نوین تاک کاغذ های مختلف را متناسب با جوهرو نوع هد بررسی کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.
نکته‌ای در خصوص کاغذ: مهم است که کاغذ ترنسفر خود را در محیط کم رطوبت نگه دارید. توصیه می کنیم کاغذ را در بسته بندی اصلی خود نگه دارید تا زمانی که آماده چاپ شود.
نکته‌ای در خصوص چاپگر: چاپگرهای اپسون قابلیت چاپ کامل سطح چاپ شونده با کیفیت بسیار بهتری را نسبت به نسخه های قبلی خود ارائه می دهند. با این وجود معمولا معقولانه است که بدانید از هر اندازه صفحه ای که استفاده کنید از هر طرف ۱.۴اینچ غیر قابل چاپ خواهد بود.


2- چه متریال و سطح چاپ شونده ای برای چه جوهری مناسب است؟

جوهرهای ترنسفر را می توان در طیف وسیعی از سطح چاپ شونده استفاده کرد. جوهرها توانایی چاپ روی هر سطح کوتینگ‌دار یا پلی استر را دارد که می تواند فشار ۴۰ psi و دمای تقریبا ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۲۰C) را تحمل کند. این بسترها شامل پارچه ، چوب ، سرامیک ، فرش ، فلز ، پلاستیک و ... می باشد.

3- چه اندازه کارتریج جوهر برای جوهرهای ترنسفر در صورت مجهز بودن چاپگر به هد ۴۷۲۰ و ۵۱۱۳ موجود است؟

جوهرهای ترنسفر در اندازه ۲۲۰ میلی لیتر برای چاپگر با هد اپسون در دسترس هستند.
همچنین یک سیستم قابل شارژ مجدد تأیید شده برای چاپگر با هد اپسون نیز موجود است. سیستم های جوهر فله‌ای هزینه ها را کاهش می دهند ، جریان جوهر پایداری را برای عملکرد طولانی مدت فراهم می کنند و در هنگام استفاده از چاپگر قابل شارژ هستند.


4- جوهرها چگونه عمل می کنند؟

از مرکب های ترنسفر در یک فرآیند دو مرحله ای استفاده می شود. جوهرها ابتدا با استفاده از چاپگر سازگار اپسون استایلوس در حالت غیر تصعید شده (یا غیرفعال) به کاغذ استاندارد منتقل می شوند. سپس ، با استفاده از پرس انتقال حرارت ، تصویر چاپ شده را به بستر نهایی منتقل می کند (تصعید می شود).

بر خلاف انتقال رنگ به روش سنتی ، جوهرهایی از نسل جدید موجود هستند که چاپ "نسل اول" نامیده می شوند. چاپ "نسل اول" به این معنی است که جوهرها در طول فرآیند فقط یکبار تصعید می شوند. برای انتقال تصویر به بستر نهایی ، انتقال زیر رنگ سنتی باید دو تصعید را انجام دهد. اولین تصعید زمانی اتفاق می افتد که تصویر با استفاده از چاپگر به کاغذ ترنسفر منتقل می شود سپس تصویر چاپ شده دوباره تصعید می شود تا به لایه نهایی نفوذ کند. این چاپ ها چاپ های "نسل دوم" نامیده می شوند.

 

5- آیا میتوانیم از جوهر سابلیمیشن بر روی متریال تیره تر استفاده کنیم؟

جوهر سابلیمیشن به طور کلی به مواد تیره منتقل نمی شود و از رنگ برای نفوذ مواد استفاده می کند و به طور معمول به مواد با رنگ روشن تر منتقل می شود.

 

6- آیا سابلیمیشن بر روی سطوح کتان نیز عمل می کند؟

جوهر سابلیمیشن برای نفوذ به هر ماده کوتینگ دار با پلیمر طراحی شده است و به سطوح پنبه پیوند نمی خورد. اسپری های پلیمری موجود است که به تی شرت های نخی اجازه می دهد با جوهرهای سابلیمیشن مخصوص دستگاه سابلیمیشن کار کنند، اما به طور معمول در پیراهن هایی که ترکیبی از پلی استر و پنبه هستند ، بهترین عملکرد را دارند.

 

7- چگونه متوجه شویم که چه مقدار جوهر برای کارمان مورد نیاز است؟

شرکت نوین تاک می تواند با اطلاعات زیر تخمینی در مورد استفاده از جوهر به شما ارائه دهد:

  • طول و عرض موردی که روی آن چاپ خواهد داشت.
  • تعداد مواردی که برای چاپ در هفته برنامه ریزی شده است.

با استفاده از این اطلاعات می توانیم تخمینی دقیق از مصرف جوهر، اندازه فشار گرمایی و مدل چاپگر را به شما ارائه دهیم. علاوه بر این، ما می توانیم با استفاده از سیستم جوهر انبوه ما برای تحویل جوهر در مقابل تحویل مرسوم کارتریج سنتی، برآوردی راجع به میزان پس انداز شما ارائه دهیم.


8- چگونه می توان سیستم روی حالت جوهر انبوه "طولانی مدت" را تنظیم کرد؟

جزئیات مربوط به تنظیم سیستم جوهر انبوه برای چاپگر با هد اپسون در بخش دستورالعمل های جوهر انبوه موجود است.


9- آیا می توانم بر روی پارچه ترکیب شده را با پلی استر و پنبه سابلیمیشن انجام دهم؟ چه مقدار پلی استر مورد نیاز است؟

در صنعت دکوراسیون داخلی منازل معمولا این سوال از ما پرسیده می شود زیرا آنها اغلب نیاز دارند که با پارچه ای که بخشی از پلی استر و پنبه است کار کنند. به طور کلی، هرچه درصد پلی استر در پارچه بیشتر باشد، نتیجه تصعید بهتر است. حداقل ما ترکیبی از ۶۰٪ پلی استر را توصیه می کنیم - یا به عبارت دیگر اکثر پارچه باید پلی استر باشد.

 

10- یک لیتر جوهر چه میزان را پوشش می دهد؟

تقریبا هر ۱۰۰۰فوت مربع را می‌پوشاند اما به خاطر داشته باشید که نتایج ممکن است بسته به نرم افزار RIP، تنظیمات نرم افزاری چاپگر و پوشش دهی جوهر متفاوت باشد.


11- جوهر سابلیمیشن در برابر محو شدگی در اثر تابشUV تا چه اندازه مقاوم است؟

مانند هر محصول دکوری، نور مستقیم خورشید باعث می شود محصولات تصعید شده با گذشت زمان کمرنگ شوند. عواملی که روی محو شدن تأثیر می گذارند دما و هوا هستند (به عنوان مثال منطقه ای با تابش مستقیم خورشید و شرایط خشک دارد، سریع تر کمرنگ می شود).

 

شرکت اپسون اولین دستگاه سابلیمیشن A4 خود را با نام SureColor SC-F100 معرفی کرد.


1- ساده برای استفاده و مقرون به صرفه (TCO)

اول اکتبر ۲۰۲۰– برای شرکت های کوچک و تازه تاسیس که به دنبال توسعه محصولات خود در بخش کالاهای تبلیغاتی هستند ، شرکت اپسون دستگاه SureColor SC-F100 نوید می‌دهد.

این چاپگر سابلیمیشن با سایز رو میزی A4 برای تولید کالاهای تبلیغاتی و شخصی مانند لیوان ، دکمه های کلیدی ، قاب موبایل و سایر کالاها بسیار مناسب است. همچنین نیاز تولیدکنندگان پارچه را که می خواهند محصولات سفارشی مانند کلاه ، پیش بند و کوسن های کوچک تولید کنند، برآورده می کند.

 

جدیدترین دستگاه سابلیمیشن

 

SC-F100 چرخه‌ی سریع تری برای تولید محصول و هزینه‌ی مالکیت کم (TCO) برای مشاغل کوچک را ارائه می دهد و برای راه اندازی ، راه اندازی یا نگهداری آن به دانش خاصی احتیاج نیست. بطری‌های جوهر ۱۴۰ میلی لیتری سابلیمیشن، جایگزین کم هزینه تری برای جوهرهای مبتنی بر کارتریج ارائه می دهند.

SC-F100 بخشی کامل و قابل اعتماد برای چاپ از ابتدا تا انتهای کار از شرکت اپسون است که شامل جوهر ، درایور و کاغذ است ، همه برای کار با یکدیگر طراحی شده اند. با داشتن ضمانت ۱ ساله یا ۶۰۰۰ برگه ، هر کدام که برای مشتری مقدم تر باشد.

نیل گرین هالگ ، مدیر محصول ، Epson Europe، می گوید: "به دنبال SC-F500 فوق العاده موفق که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، SC-F100 یک ترکیب جدید عالی برای محصولات تصعید کننده رنگ اپسون است. این کار باعث می شود مشاغل بیشتر بتوانند در بازار کالاهای تبلیغاتی که به طور فزاینده ای به تولید محصول بپردازند . کاربران برای کار با چاپگر لازم نیست متخصص باشند - کارهای چاپی را می توان از طریق Wi-Fi با استفاده از درایور اختصاصی Epson ارسال کرد. با فعال بودن سیستم عامل جدید Epson Cloud Solution PORT، کاربران می توانند هزینه های چاپ را تحت نظر داشته باشند و استفاده از آنها را با گذشت زمان پیگیری کنند. "

 

ویژگی های اصلی سابلیمیشن A4

  • هد Epson PrecisionCore MicroTFP
  • کابل Wi-Fi ،Wi-Fi Direct ،Ethernet ،USB 2.0
  • صفحه نمایش LCD 2.4 اینچی رنگی
  • بطری های جوهر قابل تمدید 140 میلی لیتر
  • گارانتی اپسون

 

چگونه از Ghosting و چروک شدن در سابلیمیشن جلوگیری کنیم؟

در حال حاضر دو نوع کاغذ تصعید در بازار وجود دارد: "پرسرعت" (در چین آن را "سریع خشک شونده" می‌نامند) و کاغذ تصعید "چسبناک".

 

چاپ سابلیمیشن



ممکن است تعاریف و ساختارهای مختلفی در مورد کاغذ سابلیمیشن با سرعت بالا ، کاغذ سابلیمیشن چسبنده ، شما فقط می توانید برای جلوگیری از Ghosting به ویژه برای منسوجات کششی نتیجه می دهد. از آنجا که اطلاعات در این زمینه بسیار کم است، برخی از مشتریان در مورد انتخاب کاغذ ترنسفر سریع یا کاغذ چسبناک گیج می شوند.
امروز ما می خواهیم در مورد کاغذ سابلیمیشن چسبنده به طور کامل صحبت کنیم، امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا از مزایا و معایب آن مطلع شوید. Ghosting یک تصویر دوگانه در چاپ سابلیمیشن است. پس از پایان تصعید، اگر سایه ای روشن در محصول خود مشاهده کنید Ghosting نامیده می‌شود.
وقتی با چاپ سابلیمیشن نتیجه دو تصویره می‌شود، دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد . اما این امر همیشه در پایان چرخه چاپ اتفاق می افتد. با باز شدن پرس ، کاغذ ترنسفر حرکت می کند ، یا پارچه حرکت می کند یا جمع می شود یا به احتمال زیاد پارچه جمع می شود و منقبض می شود و کاغذ حتی پس از باز شدن پرس، در حال تصعید و چاپ جوهرهای خود است. این اتفاق در مورد زمان فشار دادن کوتاه، در مقایسه با زمان فشار دادن طولانی تر در دستگاه پرس(که جوهر بیشتری از کاغذ خارج می کند) بسیار بیشتر اتفاق می افتد.

 

خرید سابلیمیشن


اول: پارچه پس از باز شدن پرس، حرکت می کند یا جمع می‌شود. در حالیکه جوهر همچنان به خورد پارچه می‌رود اما در نقطه ای دیگر. بنابراین اثر آن دو تصویری و Ghosting می‌شود.
راه حل: زمان فشار دادن خود را طولانی تر کنید. با این کار جوهر بیشتری از کاغذ انتقال خارج می شود و اثر Ghosting کمتری وجود خواهد داشت. فشار دادن را در 70 ثانیه انجام دهید، و نتایج را یادداشت کنید. سعی کنید پیراهن را از قبل فشار دهید و سپس انتقال را انجام دهید. فشار دادن پیش از تصعید از رطوبت و جمع شدن پیراهن جلوگیری می‌ کند.

مسئله دوم: کاغذ ترنسفر در حال حرکت است. با باز شدن پرس، کاغذ می تواند "شناور" شود و در موقعیت جدیدی فرود آید و به تصعید ادامه دهد.

 

دستگاه چاپ سابلیمیشن



راه حل: کاغذ چسبنده به عنوان راه حل ایده آل برای جابجایی کاغذ و همچنین جمع شدن پارچه است. کاغذ چسبناک تصعید همه چیز را سر جای خود نگه می دارد ، پیراهن جمع نمی شود و زیر کاغذ حرکت نمی کند در نتیجه همه چیز ثابت می ماند.

 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱