جوهرهای رنگینه پایه آب Dye و مرکب های های رنگدانه پایه آب Pigment

جوهرهای رنگینه  پایه آب Dye و مرکب های های رنگدانه پایه آب Pigment

در جوهرهای جوهر افشان برپایه‌، رنگ از نظر شیمیایی به قسمت مایع جوهر پیوند خورده و یک "محلول" تشکیل می دهد. در مقابل، مرکب  چاپ "نامحلول" هستند. یعنی ذرات رنگدانه درون مایعی معلق شده و بین مولکول های آب نگه داشته می شوند. رنگ ها به راحتی از رنگدانه ها که در درجه اول روی سطح کاغذ قرار می گیرند ، به داخل لایه کاغذ نفوذ می کنند.
اگرچه این به مرور زمان تغییر کرده است زیرا تولیدکنندگان جوهر، ترکیبات شیمیایی جوهر خود را بهبود بخشیده اند. جوهرهای رنگینه روشن تر و طیف رنگی بیشتری نسبت به مرکب‌ها دارند. در مقابل، طول عمر مرکب های رنگدانه ای بیشتر است و سرعت رنگ آنها از رنگ ها بیشتر است. (جوهرهای مبتنی بر رنگ سریعتر از مرکب‌های رنگی محو می شوند ، به ویژه اگر با لمینیت محافظت نشوند یا در معرض نور خورشید قرار بگیرند یا روی لایه هایی که با مواد شیمیایی بر جوهر تاثیر می‌گذارند چاپ شوند).
قانون این است که برای استفاده کوتاه مدت در فضای داخلی ، هم جوهرهای بر پایه آب و هم مرکب ها مناسب هستند. با این حال ، برای محافظت از چاپ های با ابعاد بزرگ در برابر عناصر (آب ، باد و نور خورشید) اگر قصد استفاده از آن‌ها را در فضای باز دارید باید هم چاپ‌های با جوهر و هم چاپ های با مرکب را لمینیت کنید.

 

جوهرهای پایه حلال

 

جوهرهای پایه حلالSolvent based Inks

جوهرهای پایه حلال با استفاده از دستگاه چاپ بنر به شما امکان چاپ روی طیف وسیعی از سطوح چاپ شونده نسبت به جوهرها یا مرکب‌های بر پایه آب می دهند. همچنین برای استفاده در تبلیغات فضای خارجی از دوام و سرعت نورکمتری برخوردار هستند. از آنجا که این جوهرها از رنگدانه هایی تشکیل شده اند که در یک پایه حلال قرار دارند، کار با آن ها دشوارتر است و مراقبت بیشتری نسبت به مرکب‌های پایه آب دارند. علاوه بر این، در حال حاضر جوهرهای حلال سازگار با محیط زیست (ٍEco-solvent ink) وجود دارند که به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند. با این حال، نمی‌توانند به طیف گسترده ای از جوهرهای پایه حلال روی سطوح چاپ شوند.

 

جوهرهای گیاهیVegetable Inks

تولیدکنندگان جوهر همچنین جوهرهای غیر نفتی تولید کرده اند. این‌ها هنوز جوهرهای پایه حلال هستند بنابراین می توانند برای همان نوع چاپ جوهر افشان (بسترهای متنوع تر و استفاده بیرونی شامل قرار گرفتن در معرض عناصر) مورد استفاده قرار گیرند. نکته‌ای را که باید بخاطر بسپارید این است که اگرچه اساساً بر پایه ذرت بنا شده اند (برخلاف نفت یک منبع تجدید پذیر است) هنوز مرکب های حلال هستند و به همین ترتیب باید مورد استفاده قرار گیرند.

 

جوهر دستگاه چاپ بنر

 

جوهرهای اشعه ماورا بنفش UV Inks

جوهرهای UV را می توان بر روی طیف گسترده ای از بسترها (چه متخلخل و چه غیر متخلخل) چاپ کرد. می‌توانید با استفاده از دستگاه چاپ بنر روی کاغذ یا حتی فلز یا شیشه چاپ کنید. این جوهرها بادوام و سبک هستند بنابراین می توانید بدون نیاز به لمینیت از آن‌ها برای نمادهای بیرونی استفاده کنید.
جوهرها به شرح زیر عمل می کند:
جوهر از مرکب رنگی ترکیب شده در رزین مصنوعی تشکیل شده است.
پرس جوهر افشان گرافیک‌هایی با با ابعاد بزرگ چاپ می کند.
سپس نور ماورا بنفش باعث پخت جوهرها می‌شود (آن‌ها را پلیمری کرده و ترکیب شیمیایی آن ها را تغییر می‌دهد) و آن ها را به لایه (کاغذ، شیشه، فلز یا منسوجات) متصل می کند.
جوهرهای UV جدید نیستند. آن‌ها از دهه ها قبل در چاپ افست استفاده می‌شدند. برای چاپ جوهر افشان ، به دلیل خشک شدن فوری هنگام پخت، قابلیت چاپ تقریباً روی هر چیزی با پایداری ایده آل دارند.

 

جوهرهای لاتکس

 

جوهرهای لاتکس Latex

جوهرهای لاتکس جوهرهای رنگی بر پایه‌ی آب هستند (رنگدانه‌های آن در آب معلق هستند به جای اینکه مانند رنگ‌ها از نظر شیمیایی با آب چسبیده باشند). آن‌ها برای استفاده داخلی و خارجی بسیار با دوام هستند و نیازی به لمینت کردن ندارند (اگرچه لمینیت باعث افزایش طول عمر آن ها می شود).
نحوه کار آن‌ها به این شکل است: بعد از اینکه دستگاه چاپ بنر مرکب چاپ را به سطح چاپ شونده منتقل کرد، گرمای تابشی و هوای اجباری داخل دستگاه، جوهر را می‌پزد، عناصر پایه آب را تبخیر می کند و اجازه می دهد ذرات لاتکس به یک فیلم با دوام تبدیل شوند، ذرات رنگدانه ها به هم و به لایه بچسباند.
جوهرهای لاتکس از نظر کیفیت رنگ (دامنه رنگ و پایداری رنگ) و همچنین دوام بالایی که دارند با جوهرهای کم حلال قابل مقایسه هستند.
جوهرهای لاتکس همچنین انعطاف پذیر و قابل کشش هستند ، که باعث می شود آن‌ها برای بسته بندی‌های وسایل نقلیه و سایر کاربردها روی پایه‌های نه کاملا صاف مناسب باشند. (به عنوان مثال ، جوهرهای لاتکس برای نمادهای پارچه‌ای مناسب هستند.)

علاوه بر این، آن‌ها همچنین می توانند برای تبلیغات محیطی دارای پشت نور یا حتی صفحه نمایش های نقطه خرید پایه کاغذ (در هر دو نوع پروکش‌دار یا بدون روکش) یا برای هر کاربرد دیگری که برای جوهرهای کم حلال مناسب است ، استفاده شوند.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱