تفاوت جوهر بر پایه آب و جوهر بر پایه سالونت

تفاوت جوهر بر پایه آب و جوهر بر پایه سالونت

هنگامی که ما در مورد جوهر حلال (سالونت) بحث می کنیم منظورمان جوهرهای بر پایه سالونت است که بیشتر برای چاپ در فضای باز و محصولات تبلیغاتی ساخته شده است. جوهر حلال اساسا همان روغن است و با این منظور در دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ بنر و ... استفاده می شود و در صورت عدم استفاده برای مدت طولانی در ساختار مایع باقی می ماند.

با این وجود، پس از چاپ بر روی سطوح به سرعت خشک می شوند و به همین دلیلی که کاملا کافی هم هست آن ها را به یک ماده بسیار قابل اعتماد تبدیل می کند. جوهر مورد استفاده برای چاپ متشکل از دو مخلوط جداگانه است، یکی مایع و دیگری محلول، جوهر بر پایه آب جوهر آبکی نیز نامیده می شود. در حالی که جوهر حلال (سالونت) دارای روغن است. این انگیزه که چرا سازندگان باید به نتایج مختلف جوهرسازی فکر کنند به این دلیل است که آن ها به مواد مختلف واکنش های متفاوتی می دهند. جوهر حلال به طور طبیعی در وینیل و پلاستیک بهتر عمل می کند بنابراین جوهر روی این مواد به خوبی باقی می ماند و در نتیجه ضد آب، ضد خش می شود. اگر قصد دارید یک کار چاپی را شروع کنید ممکن است خواندن این مقاله به شما کمک کند که به جوهر انتخابی خود برای کسب و کارتان بیشتر فکر کنید زیرا می تواند شغل شما را کمی پربارتر کند.

 

جوهر چاپ بر پایه آب

جوهرهای بر پایه آب در چاپ فلکسو در دهه 1980 پس از تصویب قانون هوای پاک (CAA ) بسیار رایج شد. چاپ با جوهرهای مبتنی بر آب بر روی مواد غیرجاذب مانند فیلم پلی اتیلن زمانی امکان پذیر شد که جوهرها با مقادیر کمی حلال های آلی ترکیب شده و سریعا خشک شوند. استفاده از جوهرهای آبی تا به امروز در چاپگرهای جوهر روی فیلم های پلاستیکی مرسوم نیست. جوهرهای مبتنی بر آب کندتر از جوهرهای حلال هستند و اگر سرعت خشک شدن آن ها را مقایسه کنیم، می توانیم این نتیجه را مشاهده کنیم که کیفیت چاپ هنگام خشک کردن جوهر دچار مشکل می شود.

جوهرها از سوسپانسیون های رنگی با رزین های محلول در آب و یا امولسیون های رزینی تشکیل شده اند. به طور معمول، جوهرهای حاوی آب درصد بیشتری از مواد جامد را دارا می باشند، به این معنی که مایعات کمتری برای حذف (خشک شدن) وجود دارد. با توجه به ماهیت رزین های موجود در سیستم های آب، اغلب از لایه جوهر نازک تری استفاده می شود؛ هنگامی که آب در مخلوط آزئوتروپیک با حلال های خاص ترکیب می شود، روند تبخیر می تواند تسریع شود. این عوامل می توانند در صورت وجود دستگاه های خشک کن جوهر یا در صورت قرار گرفتن زیر دستگاه پرس، حجم آن ها را کاهش دهند. خشک کن های جوهر کوره هایی با سرعت بالا با هوای گرم هستند که از هوا برای حذف آب و حلال های کمکی از فیلم جوهر چاپ شده استفاده می کنند.

 

چاپ با دستگاه جوهر افشان

چاپ با دستگاه جوهر افشان یک صنعت تجاری است و به همین دلیل غالبا نمی توان تبلیغات در کسب و کار های بازاریابی را از این ماده جدا کرد. جوهرهای جوهر افشان متعددی از انواع توصیف شده با نام هایی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از آنها سالم تر است یا تأثیرات مثبت بیشتری بر محیط دارند. حلال های سازگار با محیط زیست( اکو سالونت)، حلال های نرم، حلال های ملایم و حلال های زیستی فهرستی از عباراتی هستند که برای توصیف جوهرهای مبتنی بر حلال استفاده می شوند که ظاهراً نسبت به جوهرهای حلال معمولی کم تر به محیط زیست آسیب وارد می کنند.

در جوهرهای حلال سازگار با محیط زیست (اکو سالونت)، از حجم حلال های کمتری نسبت به آنچه که معمولاً در جوهر حلال معمولی به کار برده می شوند، استفاده می کنند. در کل بهتر است که بیشتر از کتون و سایر حلال های تهاجمی استفاده نکنید، به جای آن از الکل، اترهای گلیکول و لاکتات استفاده کنید.

 

مزایای جوهر حلال Eco

جوهرهای "حلال سازگار با محیط زیست" (اکو سالونت) از عصاره های اتر گرفته شده و از روغن معدنی تصفیه شده تهیه می شوند. در مقابل محتوای VOC نسبتا کمی دارند و حتی در محیط های استودیویی و اداری تا زمانی که تهویه مناسب وجود داشته باشد قابل استفاده هستند.
آن ها بوی کمی دارند بنابراین به طور معمول می توان از آنها با گرافیک داخلی و علائم استفاده کرد.
مواد شیمیایی آن ها به اندازه حلال های قوی به نازل و اجزای جوهر افشان حمله نمی کنند، بنابراین نیازی به تمیز کردن مداوم ندارند (هرچند برخی از مارک های هد های چاپگر تقریبا با هر نوع جوهر مشکل دارند).
جوهر حلال سازگار با محیط زیست اجازه چاپ در فضاهای بسته را می دهد بدون اینکه تکنسین چاپ با استنشاق بخارات خطرناک مانند جوهر حلال سنتی با قدرت کامل مواجه شود. اما با این فکر نکنید که این جوهر سازگار با محیط زیست است و این جوهر را بر اساس نامش قضاوت نکنید و همیشه احتیاط های لازم را انجام دهید زیرا گاهی اوقات برای توصیف این نوع جوهر از نام حلال روشن استفاده می شود.

شرکت نوین تاک تدبیر تولیدکننده و عرضه کننده انواع دستگاه های چا بنر، دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ اکوسالونت، دستگاه چاپ یو وی، جوهرهای مناسب با دستگاه های چاپ و ... می باشد. برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش با شماره 02144293949 تماس بگیرید. 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱