تحولات صنعت چاپ پارچه و دستگاه های چاپ پارچه

تحولات صنعت چاپ پارچه و دستگاه های چاپ پارچه

صنعت نساجی صنعتی است که امروزه به شدت در جریان است. عوامل محیطی، اقتصادی و فنی صنعت را به سمت مدل های جدید سوق می دهد. هم از نظر تولید محصولات و هم از طریق فروش محصولات. مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به طور فزاینده ای از چالش های پیش روی صنعت آگاه هستند و فشار برای تغییر از جانب هر دو طرف در حال افزایش است.
فناوری نساجی نیز در حال تکامل مداوم است. پیشرفت مداوم هد های چاپگر، معرفی انواع جدید مرکب چاپ و توسعه سیستم چاپ، صنعت را به جلو سوق می دهد. در بین بسیاری از بخش ها، چاپ پارچه دیجیتال با دستگاه چاپ پارچه در حال جلب توجه است در حالی که روش های سنتی چاپ همچنان پیشرفت می کنند. هم چاپ معمولی و هم چاپ دیجیتالی در حال رشد است.
برای سال ها رقابت تنگاتنگی در این صنعت شکل گرفت. تولید کنندگان جدید به بازار آمدند در حالی که پیشکسوتان سعی کردند سیستم های خود را ارتقا دهند. روند سیستم های دیجیتال تک پاس فوق العاده زیاد با موفقیت روبرو شد و برخی از شرکت ها از دیگران موفق ترند و وعده جوهر افشان رنگی با بسیاری از تحلیلگران که پیش بینی رشد چشمگیر بازار منسوجات دیجیتال را داشتند دوباره زنده شد.


کاربردهای دستگاه چاپ پارچه

تقریبا در هر نوع چاپ، چه برای اهداف تزئینی، تبلیغاتی یا کاربردی، انگیزه ای برای پذیرش گزینه های دیجیتال به منظور تقویت یا جایگزینی روش های سنتی وجود دارد. به عنوان گزینه ای تمیزتر، آسان تر و سریعتر در طراحی و تولید چاپ های سفارشی تبلیغ می شود. فناوری دیجیتال چاپ پارچه با دستگاه چاپ پارچه به عنوان راه حل ایده آل برای بسیاری از برنامه ها دیده می شود. در حالی که برخی حدس می زنند که جوهر افشان دیجیتال سرانجام جایگزین همه روش های دیگر چاپ خواهد شد و در واقع، برخی از برنامه ها قبلا گردش کار معمولی را متناسب با دیجیتال سازگار کرده اند، اما فناوری های آنالوگ همچنان در حال شکوفایی هستند.

برای دو دهه، منسوجات به عنوان یکی از مرزهای آینده دار نوآوری دیجیتال در نظر گرفته شده است. با این وجود، با تنوع بسیار زیاد کاربردها، هر یک طیف وسیعی از نیازها در پرداختن به منسوجات به عنوان یک صنعت واحد و همگن غیرممکن است. در نظر گرفتن بخش های متمایز بر طبق هر یک از ویژگی های خاص بسیار سازنده تر است.
بخش ها شامل چاپ مستقیم لباس DTG هستند. شنا و لباس ورزشی؛ پرچم ها و بنرها؛ دکوراسیون داخلی؛ منسوجات فنی؛ مد؛ پوشیدنی و لوازم جانبی؛ فرش، چادر و سایبان؛ هنر دیوارپوش پرده و خودرو و چیزهای دیگر. هر بخش دارای کیفیت و کاربردهای مشخص و همچنین پویایی منحصر به فرد مدل های تجاری و زنجیره های ارزش است. برخی از این بخش ها قبلا از تزریق فناوری دیجیتال بهره مند شده اند. علامت گذاری نرم با دستکاری نسبتا آسان با حجم متوسط و برش مستقیم پلی استر برای استفاده تبلیغاتی با محدودیت زمانی، موفقیت آمیز بوده است. به طور مشابه، انتقال تصعید دیجیتال برای لباس های Athleisure به خوبی پذیرفته شده است. دستگاه چاپ پارچه دیجیتال در بخش های بازار بدون حجم انبوه سهام رونق می یابد.
با یک دلیل خوب سایر بخش ها به فرآیندهای سنتی که برای دهه ها بر گردش کار تولید تسلط دارند، اعتماد دارند. تولید منسوجات اقدامی کاملا پیچیده است. در بسیاری از نسل ها تسلط پذیر و دقیق است. اگرچه جایگزینی یک مولفه معمولی با دیجیتال ساده به نظر می رسد اما وابستگی متقابل بین مراحل فرآیند می تواند این کار را مشکل کند. ملاحظات زنجیره تأمین نیز وجود دارد که به طور بالقوه تعداد قابل توجهی از شرکت ها را درگیر می کند که از نظر جغرافیایی متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک اکوسیستم تولیدی را در نظر بگیرید که شامل برداشت، شستشو، ریسندگی، بافندگی، پیش تصفیه، جوهرپاشی، چاپ، دوخت و جوشکاری است. این گره ها برای عملکرد فنی و تجاری هر بخش کلیدی هستند.

 

فرآیند تبدیل دستگاه چاپ پارچه معمولی به دیجیتالی

انتقال از حالت معمولی به دستگاه چاپ پارچه دیجیتال لزوما ساده نیست. اغلب اوقات، پیشرفت با محافظه کاری و بدبینی برخورد می کند. رشد توانایی ها و امکانات و در ماشین آلات آشنا سرمایه گذاری کنید که مدت طولانی طول می کشد. قراردادهای ارزشمند براساس بهره وری تاریخی و مدل های حاشیه ای تنظیم شده اند. و زیربنای آن روابط طولانی مدت مشتری است. چرا استراتژی های تولید ثابت و قابل اعتماد را تغییر دهید؟ چرا خطر از دست دادن مزایای به دست آمده با گذشت زمان را دارد ؟ کیفیت چطور؟

محرک های اصلی برای تغییر گردش کار موجود، کاملا عملکردی و تصفیه شده، شامل فشار قیمت (از افزایش هزینه یا رقابت) است. قانونگذاری (به عنوان مثال، REACH، مالیات یا سهمیه بندی)؛ و تقاضای مشتری یا ایجاد اختلال (مانند فناوری جدید، همه گیرهای جهانی یا بحران های اقتصادی). در حالی که قیمت در برابر ارزش معمولا اولین ملاحظه ای است که در نظر گرفته می شود، مهمترین عامل ایجاد تغییر در صنعت نساجی پایداری و رد پای اکولوژیکی است. همراه با اختلال ناشی از همه گیری جهانی و تأثیر بعدی بر زنجیره تأمین، واضح است که صنعت نساجی به روشی متکی است که نه پایدار است و نه شفاف.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱