تبلیغات چاپی کار آمد

تبلیغات چاپی کار آمد

تبلیغات چاپی وسیله ای موثر و مقرون به صرفه است که معمولا در مجلات و روزنامه ها دیده می شود . اگر شما نویسنده یک شرکت تبلیغاتی ، نویسنده مستقل و یا صاحب کسب و کار کوچکی هستید که فعالیت های تبلیغاتی را خودتان اداره میکنید ، این فاکتور ها به شما نشان می دهد که چگونه به نوشتن متن های مربوط به تبلیغات چاپی بپردازید که کمکی باشد برای شما جهت بدست آوردن مشتری و فروش بالا :

1-تیتر

تیتر اولین خط نوشتار شماست که خواننده در تبلیغات چاپی شما می بیند . یک تیتر قوی و جذاب مشتری های بالقوه را جذب کرده و آن ها را ترغیب می کند تا به خواندن بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما بپردازند .

تعدادی از تیتر های نمونه از تبلیغات چاپی در ادامه می آید :

- کمکی برای خوابی آرام : تبلیغی برای لباس خواب

- قدرت بدون کنترل هیچ است : تبلیغی برای تایر

- زمان آن است که دست رد به سینه غذا های نا مرغوب بزنید : تبلیغی برای سس های مایونز

2-تیتر های فرعی

تیتر های فرعی در تمام تبلیغات چاپی وجود ندارد . یک تیتر فرعی برای تبلیغات چایی اختیاری است اما هدف از آن گسترش و بسط دادن تیتر اصلی شماست و خواننده را با جزئیات بیشتری آگاه می کند .

تعدادی از تیتر های فرعی نمونه از تبلیغات چاپی در ادامه می آید :

- تیتر : برای 9 ماه از او جوری مراقبت کنید که کس دیگری نمی تواند .

- تیتر فرعی :ما برای کمک به شما حضور داریم .

تبلیغی برای غذای بچه .

- تیتر : کاملا جدید .

- تیتر فرعی : آخرین باری که در مورد آن شنیدند و کاملا حقیقت داشت چه زمانی بود ؟

تبلیغی برای اتومبیل .

- تیتر : حس تعجب آن ها را تغذیه نمایید .

- تیتر فرعی : معرفی بسته های غذایی جدید .

تبلیغی برای غذا های بسته بندی .

- تیتر : مجموعه سینمای خانوادگی .

- تیتر فرعی : زیرا هماهنگ کردن سینمای خانوادگی شما باید متناسب با سلامتی شما باشد .

تبلیغی برای نوعی مبلمان خانگی .

3-فضای خالی

صرف اینکه یک تبلیغ چاپی تمام صفحه را خریداری می کند دلیل نمی شود که باید تمام صفحه آن را با تصاویر و متن پر کنید . فضای خالی که باید در تبلیغ شما وجود داشته باشد به همان اندازه متنی که برای آن می نویسید و تصاویری که استفاده می کنید اهمیت دارد .

هنگامی که صفحه تبلیغ شما دارای فضای خالی باشد جذابیت دیداری آن بیشتر می شود که خوانندگان بیشتری را جذب آگهی شما می کند . اگر تبلیغات شما باعث جذب خواننده نشود ، حتی اگر کسی هم آن را بخواند تمایلی به ادامهآن تا آخر نخواهد داشت .

4-تصاویر

در تبلیغات چاپی احتیاجی به تصویر و عکس نیست . اما اگر از تصاویر مناسب استفاده نمایید ، ظاهر تبلیغ شما نیز آراسته می شود . هر گونه تصویری که استفاده می کنید باید کاملا هماهنگ و مطابق با تبلیغ و متن شما باشد . استفاده از تصاویر در تبلیغات تنها جنبه زینتی و زیبایی ندارد . استفاده از عکس در تبلیغات چاپی مفید و خوب است اما ، اگر محصول مورد تبلیغ شما فنی و تخصصی باشد بهتر است از مواردی غیر از عکس هم استفاده نمایید زیرا تصاویر گویای همه جزئیات نیستند . می توانید از عکس های متعددی استفاده کنید . به عنوان مثال هنگامی که قصد نشان دادن کاربری محصولی را دارید استفاده از عکس های متعدد می تواند گویا و بیان کننده باشد . اما با این حال باید توجه داشته باشید که از استفاده بیش از حد از عکس در تبلیغ به منظور آراستن آن خودداری نمایید.

5- بدنه تبلیغ

بدنه متن تبلیغ شما باید به زبان و لحن محاوره ای باشد . استفاده زیاد از نوشتار متن نیز مناسب نمی باشد.

شما برای نوشتن جای زیادی در تبلیغ خود ندارید. از هر کلمه به بهترین شکل استفاده نمایید . هر جمله باید به نحوی نشان دهد که محصول شما چیست و چه دلیلی برای مشتری دارید که محصول شما را انتخاب کند . مشتری شما حتما مشکلی دارد مانند مشکل تنفسی ، ماشین قدیمی و یا رژیم غذایی خاص و شما در تبلیغ چاپی خود در حال ارائه راه حل مناسبی برای این منظور هستید مثلا فروش قرصهای تنفسی ، اتومبیل های اسپرت جدید و یا مواد غذایی بدون قند و چیپس های بی چربی .

بیشتر تبلیغات چاپی که در مجلات وجود دارد دارای متن های کوتاهی هستند مگر اینکه موضوع تبلیغ دارو باشد که نیازمند آنست که اطلاعات پزشکی و قانونی در خصوص دارو و تاثیرات جانبی استفاده از آن ارائه شود . برای روشن شدن مطلب به آگهی های دارو ها توجه نمایید و متن های توضیحی آن را ملاحظه فرمایید .

متن های تبلیغات چاپی نباید خیلی طولانی باشد . چیزی که می نویسید برای تبلیغات است نه کتاب و ضمنا قرار نیست کوچک ترین جزئیات مربوط به شرکت را در تبلیغات آورده و توضیح دهید.

نگاهی به تبلیغات چاپی در مجلات یا روزنامه هایی که می خواهید در آن ها تبلیغ داشته باشید بیاندازید . به اندازه متن آن ها توجه نمایید و ببینید که عملکرد رقیب های شما در چه حد است .

حتی اگر آن شرکت ها در زمینه تشابه محصول با شما رقابتی ندارند اما با این حال هنوز رقیب شما در جلب توجه خواننده و مشتری هستند . اگر تبلیغ شما از بالا تا پایین با متن و توضیح پر شده و در کنار تبلیغی قرار گرفته که ضمن داشتن عکس متن کوتاه و مختصری هم دارد ، آنگاه نباید انتظار داشته باشید که تبلیغ شما حتما خوانده شده و مورد توجه قرار گیرد .

6- درخواست برای اقدام

خب ، حالا مشتری باید چه کاری انجام دهد ؟ اگر به آن ها نگویید ، از کنار تبلیغ شما می گذرند و به انجام کار دیگری مشغول می شوند .

از آن ها بخواهید که همین حالا تماس بگیرند ، از وب سایت شما بازدید نمایند ، تا پیش از یک زمان مشخص برای استفاده از تخفیف نسبت به خرید اقدام کنند ، نمونه آزمایشی دریافت کنند و یا هدیه ای با سفارش خود داشته باشند . شما از مشتری میخواهید که همین حالا اقدام نماید چیزی که معمولا هرگز انجام نمی دهند مگر این که درخواستی یا ترغیبی برای آن وجود داشته باشد .

7- اطلاعات تماس

هرگز فراموش نکنید که اطلاعات تماسی خود را نیز ارائه دهید . از دادن صرف آدرس وب سایت خود پرهیز کنید . زیرا برای مشتری ها ممکن است کار آسانی نباشد که در هر زمان به وب سایت شما مراجعه کنند . در تمام تبلیغات چاپی خود اطلاعات تماس را با جزئیات کامل بیاورید . تنها متنی که نباید در آن صرفه جویی کردن ارائه اطلاعات تماسی با تمام جزئیات است .

آنچه لازم دارید اینست که به هر یک از مشتری ها هر گونه مرجع ممکنی را برای تماس با شما ارائه دهید . هرگز تصور نکنید که همه به وب سایت شم سر خواهند زد و یا برقراری تماس تلفنی برای همه آسان است و با دیدن شماره های شما در تبلیغ فورا تماس خواهند گرفت .

برای مشتری انتخاب های متعدد و متنوعی برای تماس فراهم سازید تا این امکان را داشته باشند که بتوانند همین حالا با شما تماس بگیرند .

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱