بسته بندی های انعطاف پذیر ایستاده

بسته بندی های انعطاف پذیر ایستاده

پاکت های ایستاده (stand up pouch) توانسته بازار تخصصی خودرا بطرز موفقیت آمیزی از سیستم بسته بندی سنتی جدا نماید .

پاکت های ایستاده می توانند به عنوان جایگزینی برای کارتن ها / قوطی ها / کنسرو های فلزی از ظروف پلاستیکی خشک (انعطاف پذیر) و غیره در یک استایل شیک تر / جذاب تر / کاربردی تر مورد استفاده قرار گیرند .

در طول دهه گذشته ، به ندرت دیده شده که یک روش بسته بندی بتواند به موفقیت جهانی دست یابد . اما خوشبختانه پاکت های ایستاده به این موفقیت دست یافته اند . اشکال گوناگون stand-up pouch توانسته اند نیاز مشتیان و مصرف کنندگان را از جهات مختلف بر آورده سازند این نیاز ها عبارتند از نیاز های محیطی و مصرفی . شواهد نشان می دهد که مزایای stand-up pouch به تدریج در حال پدیدار شدن است و استفاده از آن ها در سراسر جهان با استقبال فراوان روبرو شده است . stand-up pouch که بخشی از روش های بسته بندی نوین محسوب می شوند ، زنگ خطری برای روش های بسته  بندی سنتی به صدا در آورده اند . لذا فعالان صنعت بسته بندی بایستی بکوشند.

با استقبال از ابداعات و نوآوری ها جایگاه خود را در بازار های رقابتی جهان حفظ نمایند . علیرغم مزایای ذکر شده stand-up pouch ، همچنان برخی افراد ترجیح می دهند از همان روش های تثبیت شده بسته بندی سنتی استفاده نمایند حتی اگر این روش ها در طول یک قرن گذشته بدون تغییر باقی مانده باشند . با این وجود ، شرکت ها و کمپانی ها به این حقیقت پی برده اند که صرفا با تکیه بر سیستم بسته بندی سنتی ، نمی توانند در بازار های رقابتی جهان ، دوام آورند .

از سوی دیگر ، اگر این شرکت ها بخواهند کاملا پذیرای سیستم های بسته بندی نوین باشند ، بایستی توان ریسک پذیری خود را افزایش دهند و این احتمال را بدهند که شاید نوانند آنچه را که مد نظر دارند در جهان واقعی بدست آورند .

در نهایت ، پس از انجام تحقیقات و برسی های فراوان ، شرکت ها و کمپانی ها به این نتیجه رسیدند که بایستی ترکیبی از هر دو سیستم (سنتی و مدرن) را مورد استفاده قرار دهند (به کار گیرند) تا بتوانند با کمترین ریسک به بیشترین سودهی مای دست یابند . (بدین معنا که قدمت روش های سنتی به ما اطمینان خاطر می دهند و روش های نوین ، ایده های جدید برای ما به ارمغان می آورد).

از این رو شرکت ها و کمپانی ها تلاش می کنند (کوشیده اند) از طریق ایجاد بازار های جدید و نوسازی برند های تثبیت (ثبت) شده ، جانی تازه به بخش فروششان بخشند . در سال های گذشته ، طراحان و مبدلان ، ویژگی های گوناگونی به بسته بندی stand-up pouch افزوده اند که این امر در نهایت باعث افزایش کارایی (بازدهی ) بسته بندی ها و در نتیجه ایجاد یک حس مثبت در مصرف کنندگان شده است .

ابداعات و تکنولوژی های بسته بندی از جهات گوناگون با stand up pouch packaging ادغام شده اند که در نتیجه امکان تولیدات جدید در زمینه بسته بندی را فراهم نموده اند .

Zipper Reclosure :

در بازار های آمریکای شمالی پاکت های reloseable zipper به نمایش گذاشته شده اند این پاکت ها می توانند برای بسته بندی باقیمانده های غذایی ته مانده ناهار دانش آموزان در مدارس و یسته بندی مجدد تولیدات غذایی مورد استفاده قرار گیرند . بازار reloseable zipper bags به طرز چشم گیری رونق یافته به نحوی که حدود 6 بیلیون zipper and slider zipper storage bags سالیانه در آمریکای شمالی به فروش می رسند . 

بالا رفتن آگاهی مصرف کنندگان موجب شده تا آن ها از Zipper Reclosure که با انواع دیگر بسته بندی ها همراه شده ، استقبال کنند . در حقیقت Zipper Reclosure یکی از مهمترین پیشرفت های اخیر صنعت بسته بندی انعطاف پذیر در طی دهه های گذشته محسوب شده است (محسوب می شود) .

Slider zipper در حال حاضر در یک طیف وسیعی در بازار عرضه می شوند . این طیف وسیع شامل بسته بندی خرده پنیر / نوشیدنی های پودری / پودر کیک / غذای حیوانات و محصولات کشاورزی .

Zipper به این قضیه اشاره دارند که مصرف کنندگان حتی حاضرند برای افزایش سهولت استفاده از محصولات ، هزینه ای اضافی پرداخت نمایند . با توجه به این حقیقت ، تیم های بازاریابی ، فاکتور های راحتی و سهولت استفاده را در اولویت قرار داده اند و به عنوان مؤلفه های اساسی بسته بندی نوین بر شمرده اند .

stand-up pouch format گزینه بسیار مناسبی است برای ترکیب zipper profiles با pre-made pouches از سوی دیگر stand-up pouch را می توان مکملی برای in-house packaging process دانست (بر شمرد) .

لوازم و تجهیزات : Spouts and fitments

استفاده از Cap reclosure توانسته دنیای stand-up pouch package  را متحول سازد و

Pouch  می تواند برای حمل مایعات و محصولات semi-viscous مورد استفاده قرار گیرد که شامل طیف وسیعی از چاشنی ها مانند سس گوجه / مایونز / انواع دیگر سس ها و نوشیدنی ها است .

کاربرد های غیر غذایی از قبیل شامپو / لوسیون / شوینده / روغن موتور / رنگ هم در این گروه قرار می گیرند . Spout closure می توانند در موقعیت های مختلفی نظیر top corner / top center front panel  بر روی بسته بندی کالا ظاهر شوند .

 ادامه دارد ...

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱