بررسی جوهر سابلیمیشن

بررسی جوهر سابلیمیشن

از جوهر دستگاه سابلیمیشن در یک فرآیند چاپ خاص استفاده می شود که به جوهر اجازه می دهد تا به جای نشستن روی سطح چاپ شونده نفوذ کند. جوهر به طور خاص طراحی شده است تا اجازه دهد فرایند تصعید راحت تر انجام شود، اما چه چیزی در جوهر وجود دارد که اجازه می دهد این اتفاق بیافتد؟ در مقاله ی زیر تجزیه آنچه در واقع در جوهر تصعید رنگ وجود دارد آورده شده است.


بررسی انواع جوهر سابلیمیشن

قبل از اینکه بتوانیم جزئیات جوهر سابلیمیشن را توضیح دهیم، ابتدا باید در مورد دو نوع اصلی جوهر توضیح دهیم. اولین نوع جوهر سابلیمیشن رنگ سالونت است - جوهر سالونت جوهر تصعید رنگ با پایه روغن است که در آن رنگدانه در یک مایع حامل روغنی معلق است. نوع دیگر جوهر بر پایه ی آب است ، یعنی جوهر در مایه حامل بر پایه ی آب معلق است. جوهرهای بر پایه ی آب با اکثر پرینتر های جوهر افشان سازگار هستند اما با چاپگر های با فرمت بزرگ سازگار نیستند و هنگام استفاده به تهویه و پاک سازی هوا نیاز ندارند. با این حال ، از آنجا که آب توسط کاغذ جذب می شود، تمایل دارد کاغذ تصعید را "کوکل" کند که می تواند بر طراحی نهایی تأثیر بگذارد. جوهر سابلیمیشن سالونت به سطح کاغذ نفوذ نمی کند و با اکثر چاپگرهای بزرگ کار می کند، با این وجود تراکم چاپ آنها پایین تر است، که می تواند بر میزان روشن بودن رنگ در محصول نهایی تأثیر بگذارد.


- جوهر های بر پایه ی آب

در جوهر های سابلیمیشن بر پایه ی آب، آب حلالی است که رنگدانه ها و سایر مواد در آن معلق هستند و آب به طور معمول 30-95٪ وزن جوهر را تشکیل می دهد. ذرات رنگ 1-10٪ محلول را تشکیل می دهند و باید دارای نقطه ذوب 200 درجه سانتیگراد یا بالاتر باشند. 5 تا 40 درصد محلول ممکن است یک حلال مشترک مانند گلیسرول ، پروپیلن گلیکول و دیپروپیلن گلیکول باشد. 0.01 تا 5 درصد از وزن یک سورفکتانت خواهد بود ، که باعث کاهش تنش بین سایر مواد شده و به عنوان یک امولسیون کننده عمل می کند. این سالونت همچنین شامل یک زیست کش مانند Procel GXL به عنوان ماده نگهدارنده، با 0.01٪ تا 5٪ از وزن محصول نهایی است.


جوهر های بر پایه ی سالونت

جوهر سابلیمیشن بر پایه ی حلال (سالونت) اساساً رنگدانه های معلق در یک پایه روغن است ، اما البته تثبیت کننده ها و سورفاکتانت های دیگری نیز در ترکیب آن وجود دارد. جوهرهای سالونت ممکن است حاوی یک کوپلیمر کلرید - وینیل استات در 2-6٪ ، آمید پلیمری در 0-4٪ ، استات اتیل در 0-4٪ ، 2-متوکسی-1-متیل اتیل در 0-1.25٪ ، N-بوتیل باشند استات در 0-2.5، و Butan-2-OL در 0-0.5. همچنین یک تقطیر با 0-3٪ وجود دارد و حداقل یک رنگ پراکنده سابلیمینال با سرعت 0.25 to تا 9، وجود دارد که باید در یک اتر یا استات موجود نامحلول شود. پروپیلن گلیکول باید در محدوده 0٪ تا 2٪ باشد و یک استات اضافی 78٪ تا 95٪ محلول را تشکیل می دهد. کل این محلول جوهر سابلیمیشن مبتنی بر حلال باید بتواند به درستی از طریق چاپگر جوهر افشان جریان یابد تا عملکرد صحیحی داشته باشد.

چاپگر دستگاه سابلیمیشن، نوعی چاپگر رایانه ای است که از گرما برای انتقال رنگ بر روی مواد استفاده می کند. می توان از آن در انواع مواد از جمله پلاستیک، پارچه، کاغذ یا کارت استفاده کرد. شاید فکر کرده باشید که این روش چاپ فقط در کاربردهای تجاری و صنعتی وجود دارد. اما در موارد زیادی در اکثر کارنوال ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱