انواع کاغذ سابلیمیشن

انواع کاغذ سابلیمیشن

انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه سابلیمیشن

برای انتخاب کاغد مناسب باید فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشیم:

1. از لحاظ گنجایش و محدودیت

این فاکتور بسیار مهم است، هرچه میزان جوهر و رطوبت کاغذ بیشتر باشد قطر کاغذ (گرماژ) باید بیشتر باشد تا بتوان رطوبت را بدون جمع شدن و هر گونه مانع جذب کند و چروک ایجاد نکند.


۲. نوع جوهر دستگاه سابلیمیشن

این فاکتور توضیح می دهد که چاپ یک اثر هنری با طرح بسیار پیچیده که ورودی جوهر سنگین و سبک را مخلوط کرده است. این کاغذها با کاغذهای کم وزن، بعد از پرس دادن دچار پیچش یا کیس افتادن می شوند. برای از بین بردن این مسئله بهترین راه حل استفاده ازکاغذ با گرماژ 110 یا بیشتر است که جوهرهای سبک و سنگین را می پذیرند.

 

۳. رول به رول یا رول به شیت

پرس های حرارتی کلندر کاغذهای با کیفیت کم را ترجیح می دهند. اما در جوهر سنگین، حد و ظرفیت باید خردمندانه در نظر گرفته شود. در اینجا ما محدودیت های تولید ظرفیت بالا و عواقب آن مانند تاب دادن و پیچش یا حلقه زنی در کاغذ را در نظر می گیریم.

 

کاغذ دستگاه چاپ سابلیمینش

 

۴. سرعت چاپ دستگاه سابلیمیشن

کیفیت کاغذ تولید شده بستگی به سرعت چاپ آن دارد. چاپ سریع کاغذ سبک تولید می کند، چاپ آهسته کاغذ ضخیم تولید می کند.

 

کاغذ دستگاه سابلیمیشن و رطوبت محیط کار شما

رطوبت کم: در رطوبت زیر 45٪ بهتر است کاغذ 80 گرم را انتخاب کنید. هنگامی که در رطوبت کم است، کاغذ آب می رود، و سمت چاپ قوز می کند. در طول فرآیند، کاغذ جوهر را جذب می کند، که منجر به قوس دار شدن کاغذ می شود. کاغذهای 100 و 120 گرمی از 80 گرم سخت تر هستند، بنابراین قوس دار شدن کاغذ به چاپگر آسیب می رساند. 80 گرم کم تر نرم است ، می تواند قوس دار شدن کاغذ را برطرف کرده و از چاپ شما در برابر آسیب محافظت کند.
رطوبت بالا: در رطوبت بالای 70٪. بهتر است کاغذ 110-120 گرم را انتخاب کنید. از آنجا که کاغذ با رطوبت بالا بسیار مرطوب می شود، نرمتر می شود و در عین حال سختی آن ضعیف است. در صورت استفاده از کاغذ با گرماژ کم ، به دلیل سختی آن، به آرامی چاپ کردن سخت خواهد بود. در این زمان کاغذ با گرماژ 110-120 بهترین انتخاب است.

 

استفاده از کاغذ سابلیمیشن

پوشاک: مواد لیکرا، دوچرخه سواری، پلی آمید ، 100 poly پلی استر (کششی)، لباس هاکی روی یخ، منسوجات ورزشی و کاربردی.

موارد مصرف خانگی: پرده، کوسن، رومیزی، حوله و ...

تبلیغات: پرچم ها، بنرها، نمدها، میزهای بازی، منسوجات خانگی.

کاغذ ترنسفر برای دستگاه سابلیمیشن مناسب است و در فرآیند سابلیمیشن قابل استفاده است، که می تواند تصاویر را با وارونگی آینه از طریق چاپ جوهر افشان، چاپ مسطح، چاپ صفحه و چاپ گراور چاپ کند. سپس با حرارت دادن و پرس دادن، تصویر را به داخل رسانه منتقل کنید ، این باعث می شود جوهر روی کاغذ به حالت گازی درآید و با کاغذ ترکیب شود.

کاغذ ترنسفر برای انتقال گرما کاربرد دارد، که می توان تصاویر را از طریق چاپ مسطح یا چاپ گراور چاپ کرد و سپس با حرارت و پرس با رسانه ها ترکیب کرد تا تصویر بر روی کاغذ منتقل شود.

Ink و MediaInk: کاغذ سابلیمیشن با جوهر تصعید استفاده می شود. از کاغذ انتقال حرارت با جوهر تصعید، جوهر رنگدانه، جوهر حلال یا سایر موارد استفاده می شود. رسانه: کاغذ تصعید را می توان به پلی استر، پد ماوس، بنر و سطوح سخت مانند لیوان، سرامیک و صفحه آلومینیوم منتقل کرد. اما کاغذ انتقال حرارت معمولاً به پنبه منتقل می شود. با استفاده از پرس حرارتی برای انتقال جوهر روی کاغذ چاپ می شود.

 

انواع دستگاه چاپ سابلیمیشن

 

4 مدل مختلف از پرس حرارتی

پرس حرارتی کوچک

اگر قصد دارید زیر تی شرت و وسایل کوچک مانند کلاه ، لیوان ، بشقاب و کفش را چاپ بزنید از این دستگاه استفاده می شود.

 

پرس حرارتی کلندر 

این پرس های حرارتی پرس های با فرم بزرگ هستند که برای پرچم ها ، بنرهای بزرگ خارجی و چاپ روی پارچه ساخته می شوند.

 

پرس حرارتی فلت بد

گرچه آن ها نمی توانند نوع رول ها و اندازه های پارچه ای را که یک پرس حرارتی کلندر می تواند مدیریت کنند، پرس های حرارتی سبک تخت پرس های همه کاره ای هستند که می توانند انتقال حرارت به پارچه و همچنین به آلومینیوم، تخته تخته، تشک های کف و سایر رسانه های منحصر به فرد باشند.

 

پرس حرارتی وکیوم 3D

پرس حرارتی سه بعدی دستگاهی رومیزی جمع و جور است که امکان انتقال گرما به مواد با لبه یا شکل خمیده را فراهم می کند. جاهای خالی سابلیمیشن و اشیا قبل خشک کردن، مانند جلد گوشی های هوشمند، لیوان، قاب عکس، وسایل ورزشی، دکمه ها و سایر مواردی که برای تصعید توسط این دستگاه موجود است.

• آیا می توانم از آهن خود بر روی کاغذ انتقال استفاده مجدد کنم؟ می خواهم دوباره از آن استفاده کنم یا طرح دیگری را روی آن چاپ کنم. آیا این ممکن است؟

پاسخ: نه ، شما نمی توانید از آیرون روی کاغذ ترنسفر استفاده مجدد کنید. نحوه کار این کاغذ، گرمای اتو، پوشش پلاستیکی کاغذ را ذوب می کند و جوهر را به پارچه منتقل می کند. این یک معامله یکبار مصرف است. بعد از انجام کار، پلاستیک از کاغذ به تی شرت منتقل می شود. طرح را دوباره ایجاد کنید و از قطعه آهن دیگری روی کاغذ انتقال برای پروژه استفاده کنید.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱