آیا باید جوهر را به صورت فله ای خرید؟

آیا باید جوهر را به صورت فله ای خرید؟

آیا باید جوهر دستگاه چاپ را به صورت فله ای خرید؟

آیا میخواهید در مصرف جوهر صرفه جویی کنید؟ به استثنای استفاده از مخزن جوهر Third-party،  شما دو انتخاب دیگر دارید: جوهر را در مخزن خریداری کنید یا یک مخزن جوهر در دستگاه خود تعبیه کنید.

نویسنده ی معروف Mark Twain گفته است که هیچ وقت با کسی که جوهر را مخزنی خریداری می کند، مبارزه نکنید.

خرید جوهر به صورت مخزنی:

اگر دوست دارید که پولتان را جمع کنید، پس خرید جوهر به صورت مخزنی لبخند پیروزمندانه ای را روی صورتتان می نشاند. شما می توانید جوهر را به صورت عمده برای تخفیف بیشتر خریداری کنید مثل لباسهایی که از عمده فروشان قبل از بسته بندی خریداری می کنید.ممکن است مقدار زیادی جوهر در اختیار داشته باشید ولی برای شما مقرون به صرفه تمام شده است. وقتی تصمیم به خرید مخزن جوهر می کنید بعضی از مسائل را باید در نظر بگیرید:ا ول این که آیا دستگاه شما امکان استفاده از مخزن جوهر را دارد یا خیر؟ در بسیاری از ماشین آلات صنایع لارج فرمت مخزن جوهر تعبیه شده است .تصمیم بعدی این است که آیا می خواهید از تولید کننده جوهر اصلی خریداری کنید یا جوهر جایگزین؟

مشخص کردن این که جوهر به صورت مخزن خریداری کنید یا خیر به دستگاه شما بستگی دارد زیرا گزینه های انتخاب جوهر و آداپتر مخزن جوهر بسیار زیاد است. دلیل اصلی خرید جوهر به صورت مخزن، کاهش قیمت تمام شده ی جوهر می باشد. اشکال و ایراد زیادی در خصوص خرید جوهر به صورت عمده وجود ندارد تا زمانی که تاریخ مصرف آن نگذرد. بسیاری از کارتریج ها دارای یک چیپ chip هستند که باعث می شوند بعد از یک تاریخ معین کار نکند. بنابراین اگر می خواهید جوهر را در کارتریج به صورت عمده خریداری کنید حتما از فروشنده و تولید کننده ی جوهر، تاریخ انقضا را چک کنید. تولید کنندگان جوهر، تاریخ انقضا را مثل تولید کنندگان لبنیات که روی محصول میگذارند، روی قوطی های جوهر قرار می دهند. جوهر ها فاسد نمی شوند ولی به مرور زمان شروع به خشک شدن می کنند و این اتفاق برای همه ی جوهر ها امکان پذیر است. جوهر خشک می تواند به هد های دستگاه آسیب برساند.

مقدار مصرف جوهر خود را محاسبه کنید:

برای محاسبه مصرف جوهر، مقدار مصرف خود را 3 ماه قبل از خرید جوهر در مخزن باید محاسبه کنید و یادداشت برداری کنید که چه مقدار جوهر مصرف کردید و اگر ماه کاری شلوغی داشتید را هم در یادداشت برداری خود لحاظ کنید و در آخر متوسط میزان استفاده خو را محاسبه کنید.

البته همیشه داشتن مقدار کافی از جوهر مناسب است اما اگر این مقدار از حدی که مورد استفاده قرار می گیرد تجاوز کند، باعث هدر رفتن جوهر و پولتان می شود. از طرفی دیگر برای بسیار از چاپگرها سیستم انتقال جوهر وجود دارد که باعث مانع شدن استفاده ی زیاد جوهر می شود. در طرف دیگر معادله ی مخزن جوهر، چاپگر هایی هستند که از تانک های بزرگ جوهر استفاده می کنند، تولید کنندگان بزرگ دستگاه های لارج فرمت به شما اجازه ی نصب سیستم تغذیه ی مخزن جوهر را می دهند.

 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱