آشنایی با دستگاه های چاپ روی کاشی و سرامیک

آشنایی با دستگاه های چاپ روی کاشی و سرامیک

صنعت چاپ کاشی در سال های اخیر پیشرفت بسیاری کرده است و صنایع از دستگاه های چاپ کاشی برای افزایش سرعت تولید استفاده می کنند. شرکت نوین تاک انواع دستگاه چاپ تولید و روانه بازار می کند. در ادامه به معرفی صنعت چاپ کاشی  و دستگاه های مورد نیاز برای چاپ روی کاشی و سرامیک می پردازیم. 

در نظر داشته باشید که کاشی علاوه بر استفاده در ساخت و سازه ها به عنوان تندیس، تابلو، هدیه، آرم، لوگو و ... به کار برود. شاید به نظرتان بعید برسد؛ اما واقعا این امر به کمک چاپ کاشی امکان دارد.

اگر شما هم دوست دارید در مورد این هنر که امروزه بسیار سروصدا کرده است، بیشتر بدانید، این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که ما در این مقاله به صورت کامل در مورد چاپ کاشی و دستگاه‌های چاپ کاشی صحبت خواهیم کرد و تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همراه ما باشید.

در مورد چاپ کاشی بیشتر بدانید

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، چاپ کاشی و چاپ سرامیک استفاده‌ های مختلفی از جمله تابلوکاشی، لوح تقدیر (با قاب و بدون قاب)، تندیس و یادبود، تابلو کاشی پازلی و ... دارد.
دستگاه فلت بد نام دستگاه چاپ عکس روی کاشی است که به صورت دیجتالی طرح دلخواه شما را روی کاشی و سرامیک چاپ می‌ کند. به کمک اشعه یو وی در دستگاه فلت بد، مقاومت چاپ افزایش پیدا می‌ کند و کاشی، درخشندگی و زیبایی بی‌ نظیری خواهد داشت و دیگر نیاز نیست نگران افتادن خط و خش روی کاشی باشید.
شما می‌ توانید چاپ روی کاشی را هم به صورت یک‌ تکه و هم به صورت پازلی سفارش دهید.
چاپ رو کاشی را می‌ توانیم یکی از بهترین تکنیک‌ ها برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی دانست و یکی از آیتم‌ های مورد علاقه مهندسین و معماران برای جلوه دادن به فضاها است.
چاپ روی کاشی علاوه‌بر اینکه زیبایی چشمگیری دارد، بخاطر طول عمر بالایی که دارد، یک روش صرفه‌ جویی هوشمند در هزینه‌ ها است.

انواع چاپ کاشی و سرامیک

چاپ کاشی به دو صورت است که بسته به موارد استفاده و نیاز و سلیقه، می‌ توانید یکی را انتخاب کنید.

- چاپ کاشی پازلی

حتما پازل بازی کرده‌اید و می‌ دانید که طرح کلی، به صورت جزء به جزء روی هر تکه چاپ شده است و در نهایت این تکه‌ های کوچک در کنار یک‌ دیگر طرح کلی را شکل می‌ دهند. چاپ روی کاشی به صورت پازلی نیز به همین صورت که طرح مورد نظر شما، روی تکه‌ های مختلف کاشی چاپ می‌ شود و در نهایت تصویر مورد نظر شکل می‌ گیرد.
در این نوع چاپ کاشی، شما با محدودیت اندازه طرح مواجه نیستید و می‌ توانید برای دکوراسیون مدرن منزل یا دفتر کارتان از این نوع چاپ کاشی استفاده کنید.
علاوه‌ بر داخل ساختمان، شما می‌ توانید در طراحی آرم و لوگو و حتی نام برندتان روی کاشی و سرامیک برای هویت بصری خودتان و تبلیغات استفاده کنید.
چاپ کاشی پازلی می‌ تواند یک گزینه عالی برای استفاده در مکان‌ های هنری و فرهنگی باشد و حتی می‌ توانید به عنوان یک هدیه دوستانه یا تبلیغاتی عالی سفارش دهید.
 

- چاپ کاشی یک تکه

کاربردی که چاپ کاشی یک‌ تکه دارد، بیشتر در فضاهای داخلی است و می‌ توانید به قاب‌ های موجود برای چاپ کاشی یک تکه، زیبایی بیشتری به این اثر هنری بدهید.
بیشترین کاربردی که چاپ کاشی یک تکه دارد، آرم و لوگو و طرح‌ های فانتزی است که انتخاب متفاوتی برای هدیه تولد و مراسمات مختلف است.

 

دستگاه چاپ کاشی

 

چاپ عکس روی کاشی سنگ قبر

اگر به بیشتر سنگ‌ قبر افراد فوت شده چندسال اخیر، نگاهی بیاندازید، متوجه می‌ شوید که حکاکی چهره روی سنگ قبر، شکلی ابتدایی دارند؛ اما امروزه با تکنولوژی هایی که وجود دارد، می‌ توان تصاویر و آیات و هر عکسی را روی سنگ قبر چاپ کرد.
چاپ روی سنگ قبر به صورت چاپ یک تکه است و در اندازه‌ های 15*20 و 60*30 امکان‌ پذیر است و نکته جالبی که وجود دارد این است که چاپ روی سنگ قبر بسیار مقاوم است و در برابر تغییرات اقلیمی و آب‌ و هوایی و باران‌ های اسیدی مقاومت زیادی دارد.

چاپ روی کاشی و سرامیک چه کاربردی دارد؟

  • چاپ روی کاشی و سرامیک در زیباسازی فضای داخلی خانه و دفترکار و ...
  • چاپ کاشی می‌ تواند برای چاپ عکس و چهره استفاده شود که می‌ توانید در ابعاد بزرگ و به صورت پازلی سفارش دهید.
  • از چاپ کاشی می‌ توانید برای آرم، لوگو و حتی نام برندتان استفاده کنید و از آن‌ها به عنوان هدیه‌ ای ماندگار در همایش و مراسم‌ ها استفاده کنید.
  • می‌ توانید تابلوهای زیبایی را چاپ کنید و در لابی، راهروها و رستوران‌ ها برای جلوه بیشتر استفاده کنید.
  • اگر به دنبال هدیه‌ ای خاص و ماندگار هستید، چاپ کاشی انتخاب فوق‌العاده‌ای است.
  • کاربرد دیگری که چاپ روی کاشی دارد، استفاده برای سردر مساجد، مدارس، دانشگاه‌ ها، کتابخانه‌ ها و رستوران های سنتی و ... است.
  • بسیاری از آتلیه به جز چاپ عکس روی بشقاب، لیوان، تخته شاسی، روی کاشی هم کار چاپ انجام می‌ دهند.
  • چاپ کاشی در صنعت ساختمان سازی نیز کاربرد زیادی دارد؛ از جمله در استخر، سونا، جکوزی، سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی.
  • چاپ روی کاشی در چنین جاهایی باعث می‌ شود هم بتوانید با سلیقه خودتان دکوراسیون داشته باشید یا برندتان را چاپ کنید و بزنید.

مزایای چاپ کاشی

  • شما می‌ توانید هر طرحی که مد نظر داشتید، بدون هیچ محدودیتی برای چاپ دهید و یک اثر با کیفیت تحویل بگیرید.
  • چاپ کاشی، هم مقاومت بالایی دارد و هم ماندگاری رنگ‌ ها عالی است و به همین دلیل همیشه مثل روز اول است.
  • محدودیت‌ های چاپ کاشی سنتی را ندارد و بسیار مقرون به صرفه است.

معرفی چند دستگاه‌ چاپ کاشی 

در این بخش دستگاه‌ هایی که برای چاپ کاشی به کار می‌ روند را معرفی می کنیم. در ادامه به کاربرد هر یک از دستگاه های چاپ کاشی و تفاوت آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

- دستگاه چاپ سابلیمیشن ۴۰۵۰

یکی از پر فروش‌ ترین دستگاه‌ های پرس، دستگاه چاپ سابلمیشن است. به علت سایز 40*50 کفه، برای چاپ روی کاشی‌ هایی با سایز کوچک مناسب است. این دستگاه چاپ برای تمامی مواردی که ذکر کردیم، مناسب است؛ مگر در صورتی که سایز کاشی یا سرامیک بیشتر از 40*50 باشد.
کیفیت چاپ کاشی با دستگاه چاپ سابلیمیشن ۴۰۵۰ مطلوب است.

- دستگاه چاپ سابلیمیشن سه بعدی

جدیدترین و جذاب‌ترین دستگاه چاپ کاشی، دستگاه چاپ سابلیمیشن سه بعدی است که با وکیوم کردن، چاپ کاشی به صورت سه‌بعدی انجام می‌دهد. نتایج و خروجی این دستگاه بسیار جذاب است و افراد با هر سلیقه‌ای را پاسخ می‌دهد.

- دستگاه پرس حرارتی ۸ کاره

اگر کار تبلیغاتی انجام می‌دهید، این دستگاه برای شما مناسب است؛ چرا که علاوه بر این‌که می‌توانید با دستگاه پرس حرارتی ۸ کاره چاپ کاشی انجام دهید، می‌توانید موارد دیگری را نیز به کمک این دستگاه چاپ کنید.

- دستگاه پرس ۶ کاره

دستگاه پرس ۶ کاره، با قابلیت‌های بی‌نظیری که دارد، پرفروش‌ترین دستگاه بین دستگاه‌های پرس حرارتی است. اما نکته‌ای که در مورد این دستگاه وجود دارد، این است که این دستگاه برای چاپ روی کاشی، لیوان و ... به صورت سایز کوچک مناسب است.
برای چاپ روی کاشی با سایز بزرگ، به هیچ وجه این دستگاه مناسب نیست و بهتر است دستگاه دیگری انتخاب شود. تصاویر چاپ شده در سایز کوچک روی کاشی یا لیوان با این دستگاه، بسیار با کیفیت هستند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد جزئیات چاپ کاشی با شما صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم و دستگاه‌های مناسب چاپ کاشی را به شما معرفی کردیم. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه چاپ کاشی داشته باشید، می‌ توانید با شماره 02144206363 تماس بگیرید و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید. 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱