5 مشکل رایج در چاپ با دستگاه سابلیمیشن

5 مشکل رایج در چاپ با دستگاه سابلیمیشن

در این مقاله قصد داریم تا مشکلات رایج چاپ با دستگاه سابلیمیشن که در زیر به آنها اشاره شده است را بررسی کنیم. 

1. خط افتادن
2. رطوبت بالا
3. گوستینگ
4. خروجی اشتباه رنگ ها
5. انتقال رنگ ها به پوشاک

با هر نوع یادگیری و فن برای تولید محصولات مختلف چالش هایی وجود دارد که باید برطرف شوند، این فقط یک قسمت طبیعی از فرایند یادگیری است. شما نمی توانید بلافاصله پس از یادگیری رانندگی روی صندلی راننده بپرید و رانندگی را شروع کنید. قبل از مهارت رانندگی در پشت فرمان، آموزش، وقت، حوصله و احتمالا تماس های نزدیک زیادی لازم بوده است. (و با جاده های پر ازدحام امروز، هر چقدر تجربه داشته باشید، این چالش ها هرگز واقعا از بین نمی روند ...) بنابراین می توان در مورد تولید یک محصول نیز همین را گفت شما نحوه ی کارکرد با آن را یاد می گیرید هیچ وقت چالش های کارکرد با آن از بین نمی رود.
در مورد سابلیمیشن، پنج مشکل مشترک وجود دارد که احتمالا در مسیر تولید محصول بهتر با آن ها روبرو خواهید شد. با درک و رویکرد صحیح می توان از هر یک از آنها جلوگیری کرد ، اما به طور حتم در بعضی مواقع در نهایت به صورت رو در رو با هر یک روبه رو خواهید کرد. آن ها می گویند شما از اشتباهات خود بسیار بیشتر از موفقیت های خود می آموزید.

 

1. خط افتادن (باندینگ)

اگر در چاپ های خود با خطوط جوهر از دست رفته و نا متداول روبرو هستید، دچار مشکل باندینگ شده اید که بیشترین علت آن گرفتگی نازل های هد است. چه بخواهیم چه نخواهیم، جوهر به مرور خشک می شود ، همه جوهر ها، نه فقط جوهر مخصوص سابلیمیشن. اگر این اتفاق در داخل چاپگرها رخ دهد، بدیهی است که جریان جوهر مهار می شود، که منجر به رگه هایی از جوهر از دست رفته روی چاپ می شود – به بحث BANDING خوش آمدید.
تا زمانی که به طور منظم در حال چاپ هستید - حداقل چندین بار در هفته - جوهر فرصتی برای خشک شدن نخواهد داشت. اما برای طولانی مدت و بدون فعالیت چاپگر، ممکن است مشکلاتی داشته باشید.
ساده ترین راه برای مقابله با این مسئله این است که با استفاده از عملکرد تمیز کردن هد چاپگر خود ، مقدار کمی جوهر را از طریق هد به طور معمول انجام دهید. در مورد چاپگرهای Virtuoso و Ricoh، این کار به صورت خودکار برای شما انجام می شود، به شرط آنکه چاپگر را روشن نگه دارید. با این وجود، برای چاپگرهای اپسون شما باید هر چند روز یکبار تمیز کردن هد انجام دهید، این به معنای فشار دادن یک دکمه است.
برای آن دسته از شما که حافظه کوتاه مدت دارید، برخی از برنامه های نرم افزاری در دسترس هستند که به چاپگر شما وادار می شوند در فواصل زمانی مشخص به شما یاد آوری می کند که هد دستگاه را تمییز کنید. شما آن را تنظیم می کنید و تا زمانی که همه چیز را روشن نگه دارید کار را انجام می دهد!
باندینگ علاوه بر مسدود شدن هد ها ، دلایل دیگری نیز دارد، مانند اتمام جوهر. قبل از پاکسازی هد و عیب یابی، مطمئن شوید که هنوز مقدار زیادی جوهر در سیستم خود دارید.

 

2. رطوبت بالا

ورود رطوبت به فرآیند تصعید می تواند نتایج ناخواسته ای ایجاد کند. در حین تولید با فشار گرمایی که در دمای 400 درجه کار می کند، این رطوبت می تواند به صورت فلاش درآید و به معنای واقعی کلمه جوهر را از هدف مورد نظر دور کند. برخی از مشکلاتی که به رطوبت نسبت داده می شود عبارتند از: تغییر رنگ (رنگ ها دقت را از دست می دهند)، سرریز شدن جوهر از تصویر و انتقال ناهموار.
در شرایط عادی، مقدار کمی رطوبت می تواند در کاغذ انتقال شما جمع شود و معمولاً هنگام فشار مستقیماً به درون لایه جذب می شود. با این حال، بسترهای سخت مانند فلز و سرامیک قادر به جذب رطوبت اضافی نیستند. بنابراین، مهم است که شما اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن رطوبت به فرآیند انجام دهید.
علاوه بر این، شما باید بر روی محیط کار خود تمرکز کنید. اگر سطح رطوبت زیادی وجود داشته باشد، ممکن است در ایجاد مشکلات ناشی از رطوبت موثر باشد. برای کمک به کنترل مسائل رطوبت ممکن است یک رطوبت گیر احتیاج باشد. با این حال، کاهش بیش از حد آن می تواند اثرات منفی روی جوهرها و تجهیزات شما داشته باشد. بنابراین، شما باید در یک رطوبت سنج تمرکز کنید. شرایط عملیاتی ایده آل برای تصعید با رطوبت نسبی 35٪ - 65٪ است.

 

3. Ghosting

تصعید به یک ترکیب فشرده بین کاغذ انتقال و محصول خام هنگام پرس دادن نیاز دارد. اگر کاغذ جابجا شود یا به طور محکم در برابر پرس گذاشته نشود ، نتیجه آن گوستینگ خواهد بود.

(Ghosting) زمانی رخ می دهد که شما با یک تصویر تار مواجه می شوید ، که معمولاً با یک اثر سایه در امتداد یا خارج لبه ها مشخص می شود. Gassing Out زمانی است که در نهایت با "ترکیدن" جوهر در خارج از منطقه تصویر مواجه می شوید.

 

4. خروجی اشتباه رنگ ها

مشکل عدم تطابق رنگی چاپ با دستگاه سابلیمیشن معمولاً نتیجه یک سیستم معیوب نیست، بلکه از این واقعیت ناشی می شود که چندین قطعه تجهیزات ارائه تصویر در این فرآیند وجود دارد که هرکدام دارای روش ها و دامنه های مختلف مدیریت رنگ هستند.
اول و مهمترین، مانیتور کامپیوتر در حالت RGB نمایش داده می شود در حالی که چاپگر در حالت CMYK در حال چاپ است. و با تصعید، آنچه از چاپگر بیرون می آید رنگ نهایی نیست زیرا در هنگام پرس دادن دوباره تغییر می کند. به نوعی مانند ترجمه فرانسوی به انگلیسی به اسپانیایی است، می توانید پیام عمومی را انتقال دهید، اما به ندرت یک تطبیق مستقیم کلمه به کلمه وجود دارد.

 

5. انتقال رنگ ها به پوشاک

انتقال ضعیف از کاغذ به پارچه جایی رخ می دهد که در نهایت شما با یک خط کم رنگ در پارچه روبرو می شوید که مربوط به جایی است که لبه های ورق انتقال هنگام فشار دادن واقع شده است. علت آنها ذوب شدن الیاف پیراهن در امتداد لبه های ورق انتقال است.
اولین گزینه شما برای جلوگیری از انتقال خطوط کم رنگ به لباس، آزمایش تنظیمات فشار حرارت است. در نظر داشته باشید دما را به 385 درجه فارنهایت کاهش دهید و فشار را تا حد بسیار کمی کاهش دهید. همچنین ممکن است زمان فشار دادن را از 60 ثانیه به حدود 35 ثانیه کاهش دهید. تغییرات باید به تدریج انجام شود، زیرا تنوع بیش از حد از تنظیمات استاندارد می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.

 

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱