دستگاه پرس حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرس حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه های پرس حرارتی به طور خاص برای انتقال گرما و فشار بر روی مواد مختلف برای چاپ طراحی شده اند. انتقال حرارت یک مرحله مهم برای انواع مختلف چاپ است. دستگاه پرس حرارتی دارای ترموستات و تایمر دیجیتال برای کنترل زمان و حرارت هنگام چاپ هستند. این به شما امکان می دهد با پارچه های مختلف و انواع مختلف تکنیک های چاپ کار کنید. ماشین آلات انقلابی در روند چاپ ایجاد کرده اند و می توانند در خانه و چاپخانه کوچک و متوسط شما استفاده شوند. در این مقاله، ما درباره "دستگاه پرس حرارتی" بحث می کنیم.

 

دستگاه پرس حرارتی چیست؟

پرس حرارتی یک دستگاه ساده است که گرما و فشار را برای مدت زمان کنترل شده به هر ماده ای منتقل می کند. فشار و حرارت کمک می کند تا چاپ ها با دقت به سطح منتقل شوند. دستگاه های پرس حرارتی می توانند تصاویر کاغذ چاپ شده را بر روی مواد مختلف از جمله لباس، پوشاک، کیف، کلاه، کفش، لیوان، سرامیک، بشقاب، پازل، گلدان، گلدان و بسیاری مواد دیگر را گرم کنند.

 

دستگاه پرس حرارتی چگونه کار می کند؟

  • یک پرس حرارتی معمولی دارای یک صفحه است که برای قرار دادن پارچه خام روی آن استفاده می شود.
  • ماشین آلات دارای سطح آلومینیومی هستند که عنصرالمنت های گرمایشی در زیر آن قرار دارد.
  • عناصر گرمایش دارای سیم یا سوار آلومینیوم برای انتقال حرارت هستند.
  • بسته به نوع دستگاه پرس حرارتی ، گرما و فشار بر روی سطح هر ماده ای اعمال می شود.

 

انواع دستگاه پرس حرارتی

چهار نوع کلی از دستگاه های حرارتی پرس وجود دارد.

1- ماشین پرس حرارتی صدفی

دستگاه مانند پوسته صدف باز می شود و می تواند روی هر جسمی مانند لیوان، بطری، جعبه، آثار هنری یا هر چیزی که می خواهید عملیات انتقال چاپ انجام گردد Clamshell برای لباس های ضخیم یا پد موس پر شده مناسب نیست.

 

دستگاه پرس حرارتی صدفی

 

2- سوینگر

همانطور که از نامش مشخص است، در این نوع صفحه گرمایش تغییر می کند و شما می توانید سطح چاپ شونده را به راحتی روی صفحه پایین حرکت دهید یا تنظیم کنید. ماشین های سوینگر برای لباس های ضخیم یا پر شده نیز مناسب هستند.

 

دستگاه پرس حرارتی سوینگر

 

3- پرس حرارتی کششی

این دستگاه کمی شبیه ماشین های چرخان است، اما تنها تفاوت این است که صفحه پایین به سمت شما می کشد. دارای سطح به سمت شما کشیده می شود و دارای سطح متحرک است.

 

دستگاه پرس حرارتی کششی

 

4- پرس خلاء

این پرس از فشار هوا برای ایجاد نیرو بر هر نوع سطح چاپ شونده استفاده می کند.

چگونه از دستگاه پرس حرارتی استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از دستگاه های پرس حرارتی در دسترس هستند و هر کدام دفترچه راهنمای خود را دارند. اما فرایند اصلی یکسان است.
در اینجا فرآیند استفاده از پرس حرارتی را توضیح داده ایم. این بخش به شما کمک می کند تا بفهمید که دستگاه پرس حرارتی چیست.

1- تنظیم حرارت و زمان

این دستگاه ها دارای یک تایمر دیجیتال برای تنظیم دما و زمان مورد نیاز شما هستند. دما و گرما بسته به ماده ای که روی آن چاپ می کنید و نوع چاپ متفاوت است. به عنوان مثال، پارچه هایی مانند پلی استر نمی توانند گرمای زیادی را تحمل کنند، بنابراین شما باید حرارت و زمان کمتری تنظیم کنید.
دانستن زمان و دمای دقیق مورد نیاز برای یک پارچه خاص بخشی از فرآیند گرمایش است و اپراتور چاپگر باید بداند پارچه را تا چه مدت در داخل پرس جا می گذارد و چه دمایی باید برای انتقال طرح کافی باشد.

2- سطح چاپ شونده را روی صفحه قرار دهید

پارچه را روی بشقاب با سمت راست به بالا قرار دهید. همه چین و چروک ها را از سطح پارچه بردارید مطمئن شوید که دیگر هیچ چین و چروکی وجود ندارد، یا می توانید یک طرح ناهموار چاپ کنید.

3- پارچه را از قبل گرم کنید

اکثر چاپگرها ابتدا پارچه را بدون قرار دادن طرح روی پارچه از قبل گرم می کنند. در صورت وجود چین یا رطوبت روی پارچه ، پیش گرم کردن پارچه سطح را تمیز می کند.

4- تنظیم کاغذ چاپ شده

کاغذ طرح سابلیمیشن را روی سطحی که برای انتقال چاپ استفاده می کنید قرار دهید. برای چاپ تصعید یا وینیل، ورق حامل باید به طور دقیق قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که محل قرار گیری صحیح است؛ آخرین چیزی که می خواهید یک طرح کج است.

5- بستن درب

درپوش را با دقت ببندید، پارچه زیر را فشار می دهد. اجازه دهید مدتی بماند تا زمان سنج مطابق زمان تعیین شده شما هشداردهد.

6. وقتی کاغذ داغ است کاغذ را بردارید

اگر از کاغذ حامل برای انتقال طرح استفاده می کنید، آن را در حالی که هنوز داغ است بردارید. هنگامی که سرد شد، به طور دقیق از روی پارچه جدا نمی شود.

 

چه نوع چاپی می تواند از پرس حرارتی استفاده کند؟

پرس حرارتی را می توان در بسیاری از انواع چاپ برای انتقال چاپ دیجیتال روی هر ماده ای استفاده کرد. برای این نوع چاپ می توانید از دستگاه های Heat Press استفاده کنید.

 

- چاپ وینیل

در این روش، طرح روی ورق های وینیل چاپ می شود. پرس حرارتی طرح را روی سطح منتقل می کند و ورق حامل بعد از آن برداشته می شود.

 

- چاپ تصعید

در چاپ سابلیمیشن، طرح با استفاده از جوهر مخصوص به کاغذ خاصی منتقل می شود. با حرارت، جوهر به پارچه آغشته می شود و ورق های حامل را تبخیر می کند.

 

- انتقال پلاستیسول

پلاستیسول یک جوهر مخصوص با پی وی سی یا رنگدانه های پلاستیکی ذوب شده است. طرح چاپ شده روی کاغذ مخصوص چاپ می شود و بعداً با انتقال حرارت به هر سطحی منتقل می شود.

 

- کاغذ انتقال لیزری

از چاپگرهای لیزری برای چاپ طرح روی کاغذ انتقال مخصوص چاپ لیزری استفاده می شود. طرح بر روی مواد مختلف با استفاده از ماشین های پرس حرارتی منتقل می شود.

 

- کاغذ انتقال جوهر افشان

این فرآیند مشابهی برای چاپ چاپ با استفاده از چاپگر جوهر افشان روی کاغذ مخصوص دو لایه دارد که بعداً با دستگاه پرس حرارتی به هر پارچه منتقل می شود.

 

آیا دستگاه های پرس گرم گران هستند؟

ماشین های گرم کن به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه هستند و ارزشی که برای مشاغل کوچک و متوسط شما به ارمغان می آورد ، آنها را مقرون به صرفه تر نیز می کند.
یکبار سرمایه گذاری روی یک دستگاه کوچک به شما امکان می دهد سفارش های زیادی را برای چاپ مواد مختلف در دسته های بزرگ تکمیل کنید.

این می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای اداره چاپخانه کوچک شما در خانه باشد. چاپ تی شرت، لیوان، گلدان، کیف و مواد مختلف دیگر به راحتی امکان پذیر است و با بازاریابی مناسب می توانید با فروش این اقلام خلاقانه درآمد بالایی کسب کنید.

 

نتیجه

در این مقاله ما در مورد دستگاه پرس حرارتی صحبت کردیم و سایر سوالات مرتبط دیگر مانند نحوه استفاده از آن را بررسی کردیم. در مجموع، دستگاه های پرس حرارتی کاربرد زیادی دارند. می توانید یکی را بخرید و خلاقیت خود را از جهات مختلف به نمایش بگذارید. حتی می توانید یک شغل کوچک راه اندازی کنید.
اما قبل از خرید و راه اندازی یک کسب و کار، مطمئن شوید که با انواع مختلف چاپ، کاغذ، جوهر و پارچه آشنا هستید.
دانستن جزئیات هر یک می تواند ظرافت و کیفیت را در کار شما به ارمغان آورد. استفاده از پرس حرارتی آسان است، اما باید بدانید چه نوع جوهر برای یک پارچه با دوام مناسب پارچه است.

مطلب فوق را میتوانید از طریق تلگرام با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد

جهت اطلاع از آخرین اخبار شرکت ، در خبر نامه ما عضو شوید

شماره تماس ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱

مشاوره تلفنی رایگان ۴۴۲۰۶۳۶۳ - ۰۲۱